۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۷۱۵۷۸۵
آیت الله خاتمی:

تلاش دشمن برای حمله به حجاب، عقده‌گشایی است

تلاش دشمن برای حمله به حجاب، عقده‌گشایی است
امام جمعه موقت تهران گفت: ترویج بی‌حجابی و شبهه افکنی دو هفته اخیر از سوی غربی‌ها در حقیقت عقده‌گشایی و نشان از تلاش‌های مذبوحانه آن‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید‌احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و عضو فقهای شورای نگهبان در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه تهران انقطاع الی الله را از مباحث ارزشمند توحیدی دانست و گفت: دل از همه بریدن و فقط به ذات مقدسش دل بستن ارزشمند است.

وی افزود: کمال انقطاع این است که همان‌طور که به مردم دلبسته نیستی، به خودت، حیات و زندگی، سلامتی و ثروت نیز دلبسته نباش؛ چرا که آن‌ها از بین رفتنی است و این کمال انقطاع است.

آیت الله خاتمی باور به اینکه خداوند متعال تنها موجودی است که باقی می‌ماند را سبب خودباوری اجتماعی دانست و توضیح داد: این باور از ارزش‌ها در عرصه اجتماع دفاع می‌کند و فرهنگ ما می‌توانیم است؛ چرا که تمام اعتمادمان به ذات مقدس ربوبی متوجه می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۳۸۳ سال از شهادت عزیز فاطمه می‌گذرد؛ اما امروز می‌بینم بسیاری از عزیزان لباس مشکی پوشیده‌اند، چنان که دیروز حادثه عاشورا اتفاق افتاده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به وقوع حادثه سیل ابراز داشت: برای عزیزان به دیار خدا رفته طلب عفو و مغفرت داریم، برای بازماندگان طلب صبر و اجر می‌طلبیم و برای مصدومان این حادثه نیز طلب شفای عاجل داریم.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه ادامه داد: بیانات رهبر انقلاب می‌تواند منشوری پیش روی ائمه جمعه برای اقدامات آن‌ها باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب پیرامون عفاف و حجاب، تبیین کرد: ترویج بی‌حجابی و شبهه افکنی درباره حجاب که در دو هفته‌ اخیر از سوی غربی‌ها دامن زده می‌شود، در حقیقت عقده گشایی و نشان از تلاش مذبوحانه آن‌هاست.

وی ادامه داد: زنان ایرانی بعد از انقلاب با حجاب در همه عرصه‌ها خوش درخشیدند و موجب عصبانی شدن غربی‌ها شدند که تجلی آن عصبانی شدن و سخن گفتن علیه حجاب بود و در حقیقت قرارگاهی فرهنگی را علیه حجاب صورت دادند و آن را فرماندهی می‌کنند.

آیت الله خاتمی بیان کرد: در عرصه امر به معروف و نهی از منکر گفتار‌های مختلف انسان چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی باید قول نرم، طیب و بدون اهانت، زیبا، محکم و منطقی، بلیغ و گویا، خردورزانه و بزرگوارانه باشد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند در این موضوعات، متین و منطقی و بدور از احساسات بی‌مورد ورود کنید، باید با دلایل روشن منطق استعماری غربی را برای مردم افشا و تبیین کرد که من در نوبت قبل ده نکته منطقی و استدلالی را بیان کردم و گفتم حجاب مبنای قرآنی و فقهی دارد که علما آن را از ضروریات دین می‌دانند و به این شبهه پرداختم که برخی می‌گویند چرا شما مشکلات اقتصادی را رها کرده‌اید و به چند تار موی زن گیر می‌دهید که پاسخ دادم اگر فریاد ما در حوزه مشکلات اقتصادی بیشتر نبوده، کمتر هم نبوده است.

خطیب جمعه تهران با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار اردوغان بیان داشت: ایشان به صراحت به اردوغان اهمیت حفظ تمامیت ارضی سوریه را مورد تأکید قرار داده بودند که هر گونه حمله نظامی را قطعاً به ضرر همه دانستند و اینکه جمهوری اسلامی ایران با هرگونه مشکل در مرز ایران و ارمنستان مخالفت خواهد کرد؛ چرا که این مرز یک راه ارتباطی چند هزار ساله است.

آیت الله خاتمی عاشورا را یک جریان مستمر تاریخی دانست و گفت: با این نگاه باید به عاشورا نگاه کنیم کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا روایت نیست؛ اما روح همه زیارت‌های مأثوره سیدالشهدا همین جمله است که امام سه بار در صحیفه به این جمله استناد کرده‌اند.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
ای امامِ جمعه ی با شور و حال __دشمنانِ دین ما بدتر ز مال __بوده و هستند از درک نا توان __ سوی ذلت در شتابند و دوان __هر چه بهتر با فصاحت ،حق بیان __کرده باشی ، می زنند جفتک عیان __گوششان تنها بشیطان است وبس __ غیر از او هش نشنوند از هیچکس __اینک اما نا امید و خسته اند __دست و پای خویش با جهل بسته اند __کاملاََ چون هاون بی دسته اند __یا چو بادامی تهی از هسته اند __
0
0