۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۷۱۴۳۲۵
آیت الله خاتمی:

معنویت و وحدت جامعه اسلامی را به عزت می رساند/ بی حجابی به امنیت روانی جامعه ضربه می زند

معنویت و وحدت جامعه اسلامی را به عزت می رساند/ بی حجابی به امنیت روانی جامعه ضربه می زند
امام جمعه موقت تهران به معنویت و وحدت جامعه اسلامی در پیام رهبری به حجاج و حفظ حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: حجاب به مسأله اصلی در جهان اسلام تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه مومنین را به تقوا دعوت کرد و گفت: مولا علی به فرزندشان امام حسن فرمودند «بدان محبوب ترین چیزی که از میان این وصایای من بر می گزینی تقوای الهی است» یعنی در راس همه سفارش ها خود را در محضر ذات مقدس ربوبی بدانیم.

وی روز عرفه را روز دعا و روز نیایش توصیف کرد و افزود: فردا بعد از ظهر فردای عجیبی است؛ بعد از ماه مبارک رمضان، لحظاتی را به عظمت عصر روز عرفه نداریم ان شاءالله فضای کشور فضای یا الله و زمزمه های مناجاتی خواهد شد.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اهمیت دعای عرفه و استغفار در این روز تصریح کرد: فردا بعد از ظهر همه شما خوبان این زمزمه را خواهید داشت و این باور را تکرار خواهید که ما هیچ هستیم و هرچه هست ذات مقدس ربوبی است.

امام جمعه موقت تهران شرافت مومن را به نماز شب دانست و افزود: عزت مومن  در بی نیازی از دیگران با اتکا به خداوند است.

وی به پیام رهبر انقلاب به حجاج بیت الحرام اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری وحدت مسلمانان و وحدت را رکن حج به حساب آورند و این دو رکن می تواند جامعه اسلامی را به اوج عزت برساند و دشمنان به دنبال ضربه به این دو رکن اساسی هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حادثه مسجد گوهر شاد در عصر رضا پهلوی تصریح کرد: 21 تیر ماه 1314 روزی بود که عمال رضا خان بعد از نماز صبح به مسجد گوهر شاد حمله کردند و مدافعین حجاب و عفاف را به شهادت رساندند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فلسفه حجاب را تکریم شخصیت زن برشمرد و خاطرنشان کرد: زن گوهر است و گوهر عفافش با گوهر حجابش می تواند نقش آفرین باشد.

وی افزود: اسلام می خواهد شخصیت زن را حفظ کند و از او انسان جدی و کارآمد بسازد، زن ها گمان نکنند که باید با پوشش نامناسب و بزک کرده بیرون بروند این مقام زن نیست و عروسک بازی است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه اصرار ما بر حکم الهی حجاب نادیده گرفتن دیگر منکرات مثل مفاسد اقتصادی نیست، اظهار کرد: از جمله کسانی که به دزدی ها و مفاسد اقتصادی گیر می دهند مخاطبان نماز جمعه هستند و دستگاه قضا هم در برخورد با آن ها اقداماتی داشته است، بسیاری از بی حجابها زن و بچه های همان دزدها هستند.

وی با بیان اینکه نفس واژه حجاب اجباری، واژه ای غلط و برای تخریب حجاب است، افزود: حجاب باید به عنوان واجب شرعی رعایت شود، بی حجابی در حقیقت خیانت به مردم و ضربه زدن به امنیت روانی جامعه است، کسانی که فراخوان می زنند؛ کسی که بی حجابی را تشویق می کند او هم در گناه بی حجابی سهیم است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه اقدامات خودسرانه برای مبارزه با بی‌حجابی منکر و خلاف است، تصریح کرد: قوه قضائیه در برخی موارد به عنوان مدعی العموم وارد شده است و امروز مسأله حجاب از یک مسأله فرعی گذشته و به مسأله اصلی در جهان اسلام تبدیل شده است. 

وی با اشاره به توطئه کودتای امریکایی در پایگاه نوژه خاطرنشان کرد: تمام دنیا با دشمنان نظام اسلامی بسته بودند اما به لطف الهی پروژه آمریکایی ها و انگلیسی ها شکست خورد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تهمت به جمعی از خدمتگزاران نظام را گناه نابخشودنی برشمرد، و اظهار کرد: تهمت زدن به مسؤولان نظام اسلامی عنصر جرم دارد و مدعی العموم مسؤول پیگیری است که باید با عنصر جرم حتی در فضای مجازی برخورد شود، ما نمی گوییم که دهان ها را ببندید اما می گوییم تهمت به فرد و نظام ممنوع است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
انشا... خداوند متعال مقام معظم رهبری مدظله العالی و آیت الله ابراهیم رئیسی رو برای مردم حفظ نمایند.
تا زمانیکه این انقلاب به دست صاحب اصلی آن آقا امام زمان عج تعالی فرج شریف برسد.
1
0