۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۷۱۱۷۹۶
آیت الله خاتمی:

نباید به کسانی که اعتماد مردم را می‌دزدند رحم کرد

نباید به کسانی که اعتماد مردم را می‌دزدند رحم کرد
امام جمعه موقت تهران با خبر از دستگیری سارقان بانک ملی، خواستار اشدمجازات آن‌ها شد و گفت: این سارقان در حقیقت اعتماد عمومی مردم را دزدیده‌اند و نباید به آن‌ها رحم کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه تقوا را در همه عرصه‌ها مؤثر دانست و گفت: تقوا در عرصه فردی، خانوادگی، سیاسی و عرصه‌های مختلف دیگر جهت دهنده زندگی مؤمنانه است.

وی ادامه داد: فردا روز ولادت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) است؛ دنیای مباحث درباره ایشان وجود دارد؛ امامان معصوم سفارش فوق العاده‌ای به زیارت امام رضا(ع) داشته‌اند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اهمیت معرفت به امام رضا توضیح داد: معرفت ابعاد گسترده‌ای دارد که یک بعد معرفت این است که توجه داشته باشیم که به زیارت امام زنده می‌رویم و نه به زیارت امام مرده؛ علامه طباطبایی می‌گوید بل احیاء حیات اعتباری نیست بلکه فوق این است.

وی افزود: سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز، مرده آن است که نامش به نکویی نبرند، فوق این‌هاست و حیاتی واقعی‌تر از حیات اعتباری وجود دارد؛ وقتی که قرآن کریم درباره حیات شهدا چنین می‌فرماید، قطعاً حیات امامان معصوم پس از وفات چنین خواهد بود؛ هیچ یک از امامان معصوم نیز با مرگ طبیعی از دنیا نرفته‌اند؛ بلکه آن‌ها یا با مرگ سبز یا با مرگ سرخ شهید شده‌اند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حادثه متروپل در آبادان و قطار مشهد-یزد ابراز داشت: این حادثه جگر همه ما را سوزاند، تعدادی از مسلمانان و شیعیان که از زیارت فارغ شده بودند و به وطن خود باز می‌گشتند و کل ملت ایران خود را شریک غم بازماندگان این حوادث می‌دانند که ما از خداوند برای این بازماندگان صبر و اجر می‌خواهیم و مصدومان این حادثه شفای عاجل پیدا کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که مجازات عبرت آموز برای مقصران این حادثه مقرر شود تا ما دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

آیت الله خاتمی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله سعیدی بر اثر شکنجه‌های ساواک اظهار داشت: ایشان اولین مجتهد شهید انقلاب اسلامی است که من در حالات ایشان دیدم که در سال 1345، زمانی که هنوز مرزها روشن نبود، این شهید در مقابل جریان لیبرالیسم موضع داشت و می‌گفت این افراد امام را قبول ندارند و آب ما با چنین افرادی به یک جوی نمی‌رود.

وی افزود: امروز رئیس پلیس تهران طی تماسی به بنده اعلام کرد که سارقان بانک ملی ایران دستگیر شدند و بیشتر پول‌های مسروقه نیز برگشته است؛ یک حرف از زبان مردم این است که ما از پلیس محترم جمهوری اسلامی کمال تشکر را داریم که به سرعت دستگیر شده‌اند؛ در خواست ما از دستگاه قضایی این است که با این سارقان با اشد مجازات برخورد کنند؛ چرا که آن‌ها اعتماد عمومی مردم را دزدیده‌اند و نباید به آن‌ها رحم کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به درگذشت حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی ابراز داشت: ایشان پای ثابت نماز جمعه تهران بود، یک بار به ایشان گفتم که راز و رمز این همه مداومت شما بر نماز جمعه چیست که پاسخ داد فضیلت نماز جمعه روشن است؛ اما من نماز جمعه را یادگار امام هم می‌دانم که آمدن نماز جمعه نوعی بیعت با امام است.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات