۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۷۱۵۸۱۱
عضو هیات مؤسس موکب علی ابن باقر:

۲۵۰ خادم افتخاری اربعین امسال در موکب علی ابن باقر فعالیت می‌کنند

۲۵۰ خادم افتخاری اربعین امسال در موکب علی ابن باقر فعالیت می‌کنند
اصفهان - حجت الاسلام شیخ استرکی گفت: در اربعین حسینی امسال ۲۵۰ خادم افتخاری مرد و زن در موکب علی ابن باقر(ع) برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) خدمت رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد شیخ استرکی عضو هیات مؤسس موکب علی ابن باقر(ع) عصر جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کاشان، گفت: موکب علی ابن باقر(ع) فعالیت خود را از اربعین سال ۹۳ آغاز کرد و تا به امسال تنها سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا در اربعین حسینی فعالیت نداشت.

وی افزود: در اربعین حسینی امسال ۲۵۰ خادم افتخاری مرد و زن در موکب علی ابن باقر(ع) برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) خدمات دهی می‌کنند.

حجت الاسلام شیح استرکی گفت: موکب علی ابن باقر(ع) کاشان در شهر کربلا از ۱۰ روز مانده تا اربعین حسینی روزانه ۴ هزار و ۵۰۰ نفراسکان به همراه سه وعده پذیرایی صبحانه، ناهار و شام دارد.

وی فعالیت‌های فرهنگی را از مهمترین اهداف موکب علی ابن باقر(ع) نام برد و افزود: برگزاری ۱۰ شب روضه خوانی، مداحی، برگزاری سه وعده نماز جماعت، برنامه‌های فرهنگی عصرگاهی کرسی تلاوت، قرائت قرآن و اذان زنده، عصر شعر، مداحی و روایتگری از جمله این برنامه‌های فرهنگی موکب در ایام اربعین حسینی در کربلا معلی است.

به گفته وی موکب علی ابن باقر(ع) در ایام اربعین حسینی در کربلا معلی از گروه تبلیغی موعد برای ایستگاه پرسش و پاسخ توسط مبلغان، مشاوره، احکام، حلقه‌های معرفت بهره‌مند است.

محمد محبی زاده مدیر اجرایی موکب علی ابن باقر (ع) کاشان گفت: موکب علی ابن باقر(ع) کاشان با ظرفیت اسکان و پذیرایی شبانه ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در ردیف بزرگترین موکب‌های اربعین و همطراز با موکب استانی و زیرمجموعه سپاه قدس است که مستقیما زیر نظر ستاد اربعین فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه موکب علی ابن باقر(ع) ظرفیت اسکان ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در شبانه روز را دارد، گفت: موکب علی ابن باقر (ع) کاشان طی ۱۰ روز فعالیت خود تا اربعین حسینی بالغ بر ۴۵ هزار نفر اسکان و پذیرایی سه وعده غذا دارد.

محبی زاده برآورد هزینه‌های امسال موکب علی ابن باقر(ع) کاشان در اربعین حسینی را بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تمامی این مبلغ از سوی کمک‌های مردمی تامین شده است.

وی خدمات دهی در حوادث غیر مترقبه سیل پل دختر، آق قلا، اهواز و زلزله کرمانشاه را از دیگر فعالیت موکب علی ابن باقر (ع) کاشان اعلام کرد و یادآور شد: موکب علی ابن باقر (ع) کاشان با دو دستگاه حمام سیار و ۵۵ چشمه حمام در هر نقطه‌ای از کشور که نیاز باشد خدمات دهی خواهد کرد.

سروش مسؤول خادمان موکب علی ابن باقر(ع) نیز از ۵ نوبت اعزام خادمان به کربلای معلی خبر داد و افزود: نوبت نخست اعزام دو نفر برای تحویل زمین و هماهنگی اولیه و انتقال وسائل زیر ساختی به محل جانمایی موکب در کربلا، در نوبت دوم ۲۵ نفر خادمان فنی و داربست و لوله کش و برق کار، در نوبت سوم ۲۵ نفر تکمیلی خادمان ایجاد و در نوبت چهارم حدود ۱۴ روز مانده به اربعین خادمان واحد‌های خدمات، پذیرش، اسکان، بهداری و خواهران اعزام می‌شوند.

به گفته وی فعالیت‌های اصلی موکب از دهه قبل از اربعین، از دهم تا ۱۶ صفر «۱۶ تا ۲۰ شهریور» آغاز می‌شود.

سروش از جذب ۲۵ نفر خدام تازه نفس و جوان خبر داد و اظهار داشت: با جذب این تعداد نیروی جوان به خادمان کهنسال موکب استراحت داده خواهد شد.

امینی صبا مسؤول نظارت موکب علی ابن باقر(ع) کاشان نیز گفت: موکب علی ابن باقر دارای ۷ ردیف چادر از ۳۵۰ متر تا ۷۰۰ متر است که از این ۷ ردیف، ۲ ردیف ویژه خواهران است.

وی افزود: موکب علی ابن باقر(ع) کاشان یک حسینه ۷۰۰ متری را نیز برای فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته است.

به گفته وی موکب علی ابن باقر(ع) کاشان از امکانات برای آب سرد و یخ، چایخانه، درمانگاه، خدمات درمانی و بهداشتی، لباس شوئی، خیاطی، شارژه موبایل، کفاشی هر آنچه که تصور شود برای زائران اربعین حسینی نیاز است فراهم کرده است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات