۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۷۱۵۸۱۲
نماینده ولی فقیه در کاشان عنوان کرد؛

اربعین حسینی، ظرفیتی برای آشنایی جهان با اسلام و مکتب تشیع

اربعین حسینی، ظرفیتی برای آشنایی جهان با اسلام و مکتب تشیع
اصفهان - حجت الاسلام والمسلمین حسینی از اربعین حسینی به عنوان بزرگترین اجتماع جهانی نام برد و گفت: مردم دنیا از طریق اربعین حسینی با اسلام و مکتب تشییع آشنا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی عصر جمعه در دیدار اعضای شورای اجرائی موکب علی ابن باقر(ع) کاشان، گفت: خدمت در مواکب اربعین ذخیره دنیا و آخرت خادمان زائران امام حسین(ع) است.

وی یاد آور شد: خدمات موکب علی ابن باقر(ع) علاوه بر اربعین حسینی در حوادث طبیعی و غیر مترقبه سیل و زلزله و کمک‌های مومنانه نیز بروز و ظهور دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ظهور امام زمان(عج) را نیازمند زمینه اجتماعی دانست و با اشاره به اینکه دو زمینه اجتماعی ظهور در دعای افتتاح بیان شده است، افزود: در زمینه اجتماعی نخست شکایت اجتماعی از ظلم باید وجود داشته باشد و در زمینه اجتماعی دوم نیاز به رغبت اجتماعی به اسلام است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه مردم در آخر زمان(عج) از طریق امام حسین(ع) با اسلام آشنا می‌شوند، افزود: تنها ظرفیت ۲۰ میلیونی اربعین حسینی است که مردم را با اسلام و مذهب تشییع آشنا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی از اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع جهانی نام برد و گفت: مردم دنیا از طریق اربعین حسینی با اسلام و مکتب تشییع آشنا می‌شوند.

به گفته وی با وجود سانسور شدید خبری دشمن، اربعین حسینی سال به سال با شکوه‌تر و با عظمت‌تر از سال قبل برگزارمی شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان آشنا ساختن مردم دنیا با امام حسین(ع) و اسلام و تشییع را از مهمترین اهداف موکب‌های اربعین حسینی دانست و یادآور شد: موکب علی ابن باقر (ع) خواسته و ناخواسته دنیا را نه تنها با امام حسین (ع) بلکه با اسلام آشنا می‌کند و مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان (عج) است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات