۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۷۱۵۸۷۵

تأکید وزیر علوم بر تسهیل شرایط فرزندآوری دانشجویان متأهل

تأکید وزیر علوم بر تسهیل شرایط فرزندآوری دانشجویان متأهل
وزیر علوم بر توسعه و تجهیز خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌ها و همچنین تسهیل شرایط برای فرزندآوری و حمایت از دانشجویان متأهل تأکید کرد.

به گزارش گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا، اولین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مشاور وزیر علوم و مدیرکل حوزه وزارتی، معاون حقوقی و امور مجلس، معاون فناوری و نوآوری، رئیس سازمان امور دانشجویان، رئیس صندوق رفاه دانشجویان، رئیس موسسه تحقیقات جمعیت کشور و نمایندگان معاونت‌های پژوهشی و فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

در این جلسه مواد 2، 6، 7 و 39 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مورد بررسی قرار گرفته و مسئولیت پیگیری اجرای دقیق این مواد در دانشگاه‌ها تعیین شد.

همچنین ماده 7 این قانون که مراکز دانشگاهی را مکلف می کند 10 درصد از درآمدهای اختصاصی و 10 درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را جهت احداث، تکمیل و تجهیز خوابگاه‌های متاهلی اختصاص دهند؛  با جزئیات بیشتر مورد بررسی قرار گرفته و همچنین نحوه هزینه کرد اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی که سازمان برنامه و بودجه برای توسعه خوابگاه های متاهلی در نظر گرفته است، بررسی شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این جلسه با اشاره به اهمیت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: همه معاونت‌های این وزارتخانه با همکاری همه‌جانبه در راستای اجرای دقیق مواد این قانون تلاش کنند.

دکتر زلفی‌گل تاکید کرد: باید به هر نحوی حمایت خود را از دانشجویان متاهل داشته باشیم و شرایط را برای فرزندآوری آنان تسهیل نماییم.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات