۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۷۱۵۸۸۶
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران:

رهبر انقلاب نقشه های دشمنان را نقش بر آب می کند

رهبر انقلاب نقشه های دشمنان را نقش بر آب می کند
امیر قربانی گفت: پژوهشگران نظامی اعلام می‌کنند ما هزینه های زیادی کردیم تا به انقلاب ضربه بزنیم اما رهبر ایران با یک سخنرانی همه آنها را نقش بر آب می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، امیر یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم طرح های «لبیک» و «مصابیح» و همچنین رونمایی از دو بالگرد تعمیری توسط نیروهای هوانیروز، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، اظهار داشت: همانطور که امام(ره) فرمود ما هرچه داریم از محرم و صفر داریم.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه گریزی به نقش جمهوری اسلامی ایران در راهبردهای کلان منطقه‌ای و دنیا زد و افزود: اینکه امروز اقتدار جمهوری اسلامی ایران چه در منطقه و چه در دنیا زبانزد تمام تحلیلگران و پژوهشگران نظامی است به برکت انقلاب نور به رهبری امام(ره) و همچنین سکاندار انقلاب مقام معظم رهبری است.

وی خاطر نشان کرد: امروز در دنیا اگر تحولاتی اتفاق می‌افتد حتماً نقش جمهوری اسلامی ایران و نقش بی‌بدیل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در این تغییرات نمایان و می توان گفت در دکترین کشورها نقش تاثیرگذاری دارد.

امیر قربانی به سفر رئیس جمهور روسیه و دیدار مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: در این دیدار تدابیر و رهنمودهای رهبر از یک طرف کشتار مردم بی گناه را تذکر می دهد و از طرفی در خصوص مباحث ترکیه نیز نکات و تذکراتی را بیان می‌کند که همه آنها رهنمون و راهگشا است.

وی گفت: پژوهشگران نظامی اعلام می‌کنند ما هزینه های زیادی کردیم تا به انقلاب ضربه بزنیم اما رهبر ایران با یک سخنرانی همه آنها را نقش بر آب می کند لذا این حکومت یک حکومت الهی است و معتقدیم که رهبر انقلاب نائب امام زمان(عج) است.

امیر قربانی ادامه داد: با یک نگاه وسعت دار می فهمیم که این پیروزی ها برگرفته از روح الهی است که در انقلاب نهفته است و نقش جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی و منطقه را نشان می دهد.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: ۴۴ سال از این انقلاب می‌گذرد طی این مدت تحریم ها از یک سو و نفوذ بیگانگان و فتنه هایی که انجام دادند از سوی دیگر نتوانسته کاری از پیش ببرد چرا که امروز ما رویش انقلاب را داریم اگر شهید سلیمانی ها و صیاد ها را نداریم اما رویش آنها نسل جوانی است که امروز روح ولایتمداری، ایثارگری و شجاعت در آنها به وجود آمده است.

وی اظهار داشت: اگر چه اشخاصی از قطار انقلاب پیاده شدند اما رویش های انقلابی و جوانانی که امروز از فرهنگ شهادت سربلند بیرون آمدند، کارهای بزرگی انجام داده و می دهند.

امیر قربانی ادامه داد: امروز می‌بینیم رژیم‌ صهیونیستی لحظه به لحظه کشور ما را تهدید می کند اما اینکه بخواهد بر علیه نظام کاری انجام دهد جرات ندارد

وی تصریح کرد: امروز اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر اساس آمادگی و قدرت بازدارندگی آنها است و فرمانده ای فهیم و نائب امام زمان(عج) آن را فرماندهی می کنند و راهبرد ما بر اساس آیات قرآن است، مردم ما نیز در هنگام نیاز ید واحده می شوند و جلوی هرگونه تهاجم را خواهند گرفت.

امیر قربانی گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه و سطح بین الملل به عنوان یک نیروی متعصب و مهم شناخته می‌شود به واسطه وجود نیروهای مسلح و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب است.

وی بیان داشت: امروز به حمد خدا وضعیت ارتش و نیروی زمینی در سطح منطقه و کشور وضعیتی مطلوب است و اجازه تعدی به دشمنان را نخواهد داد.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: امروز پس از ۴۴ سال تحریم هوانیروز به واسطه شعار ما می توانیم به عنوان قدرتمندترین بالگرد هوایی خاورمیانه شناخته می‌شود و از نرم جهانی ۵ درصد نیز بالاتر هستیم.

وی به قطعه سازی و تجهیزات داخلی اشاره کرد و افزود: امروز قطعه سازی در هوانیروز به یک نهضت بزرگ تبدیل شده است و یک قدرت بازدارندگی در هوانیروز وجود دارد و می توان گفت شیرازه ماموریت‌های نیروی زمینی در طرح‌های لبیک نهفته است و شاهد رشد و بالندگی نیروی هوایی هستیم.

امیر قربانی اذعان داشت: امروز بالگرد های ما مجهز به تسلیحاتی از جمله هوشمند سازی و دوربرد زدن هستند که به مراتب قدرت آنها بیشتر از بالگرد های جهانی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به عملیات غرور آفرین مرصاد اشاره کرد و گفت: عملیات مرصاد پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط امام خمینی(ره) و پایان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ صورت گرفت. در این عملیات منافقینی که دم از حمایت از خلق می‌زدند، با تمام قوا به کشور حمله کردند و نیروهای بعثی نیز با ایجاد حملاتی به آن‌ها کمک کردند، اما پس از چند روز درگیری در نهایت نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران توانستند به شایستگی بر دشمنان پیروز شوند.

امیر قربانی گفت: یکی از مؤلفه‌هایی که در این عملیات، منافقان را زمین‌گیر کرد، هوانیروز مقتدر ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که توانست با پشتیبانی سایر نیروهای مسلح  و همچنین پشتیبانی مردم به این مهم دست یابد.

وی اظهار داشت: عملیات مرصاد آنچنان قدرت بازدارندگی داشت که از سال ۶۷ تاکنون طومار منافقین در هم پیچیده شده و دشمنان دیگر جرأت نگاه چپ به ایران را ندارند.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران پایگاه هوانیروز را خار چشم دشمنان معرفی کرد و افزود: امروز میراث‌داران عزیزانی هستیم که غیورانه جلوی دشمن ایستادند، لذا باید هر روز توان و قدرت بازدارندگی را افزایش و آمادگی خود را بالا ببریم./1400/

ارسال نظرات