۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۱۵۸۸۷
معاون اوقاف و امور خیریه کرمانشاه خبر داد؛

اقامه عزای حسینی در ۴۰ بقعه متبرکه استان کرمانشاه

اقامه عزای حسینی در ۴۰ بقعه متبرکه استان کرمانشاه
کرمانشاه ـ حجت الاسلام میرزایی گفت: مراسم عزاداری محرم در ۴۰ بقعه متبرکه استان با برگزاری مراسم سخنرانی و مداحی به صورت روزانه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مجید میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه برای اجرای برنامه‌های مذهبی ماه محرم متناسب با وضعیت هر شهرستان و اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین(ع) از اهداف طرح بصیرت عاشورایی است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: هویت دینی ما با بقاع متبرکه گره خورده و بقاع متبرکه از گذشته به نوعی محل برگزاری مراسم هیئت‌های مذهبی هستند.

حجت‌الاسلام میرزایی تصریح کرد: مراسم سخنرانی و عزاداری شب‌های دهه محرم، ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی، عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی، شام غریبان و مراسم شب شهادت امام سجاد(ع) از برنامه‌های اجرایی این طرح در بقاع متبرکه کرمانشاه است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان کرد: اقامه نماز ظهر عاشورا از برنامه‌های مهم سوگواره بصیرت عاشورایی است و نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه مجری طرح که در مناطق دارای جمعیت هستند و محل رجوع دستجات عزاداری حسینی، اقامه می‌شود.

وی بیان کرد: مراسم عزاداری محرم در ۴۰ بقعه متبرکه استان با برگزاری مراسم سخنرانی و مداحی به صورت روزانه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام میرزایی در پایان افزود: ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از عزاداران حسینی در برخی بقاع متبرکه راه‌اندازی می‌شود و اطعام عزاداران از محل موقوفات نیز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام خواهد شد./1400/

ارسال نظرات