۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۷۱۵۸۹۰
حجت الاسلام فاطمی نسب تشریح کرد؛

برنامه های عزاداری ایام ماه محرم در شهرستان گیلانغرب

برنامه های عزاداری ایام ماه محرم در شهرستان گیلانغرب
کرمانشاه ـ حجت الاسلام فاطمی نسب با اشاره به قرار داشتن در ایام محرم، این ماه را زمانی مناسب برای کسب معرفت و قرب الهی برای طالبان معنویت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب امروز در جلسه هماهنگی برنامه  عزاداری محرم حسینی(ع) با تسلیت ایام محرم اظهار داشت: مشارکت در  هیات گردانی و عزاداری محرم افتخار مذهبی برای همه ماشت و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان امکانات را برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های عزاداری ماه محرم و صفر بسیج کرده و در اختیار هیات های مذهبی قرار دهند.

امام جمعه شهرستان گیلانغرب با اشاره به اینکه امام حسین(ع) مربوط به همه عصرها و نسل ها است، تصریح کرد: انتظار داریم شهرداران، دهیاران، هیات های امنای مساجد و مواکب و شوراهای مذهبی شهرستان در شهر سرمست و گیلانغرب برنامه ریزی لازم برای برگزاری مراسم عزاداری داشته باشند.

وی با اشاره به تردد احتمالی زوار از مرز سومار و شهر گیلانغرب، گفت: 4 موکب رسمی در شهر سرمست، داخل شهر گیلانغرب، سومار  و داخل عراق در شهر منذریه توسط خیرین دایر خواهد بود ضمن اینکه همشهریان عزیز نیز در مسیر وستاهای گواور، چله، حیدریه و مسیر  منتهی به سرپل ذهاب نیز  به شکل خود جوش موکبهای کوچکی را برای خدمت به زوار دایر خواهند کرد.

 امام جمعه گیلانغرب به برنامه های مهم و شاخص دهه محرم اشاره کرد و از اجتماع زینبیون در پنجم محرم، اجتماع أحلَی مِنَ العَسَل در ششم محرم، اجتماع شیرخوارگان حسینی در روز هفتم محرم خبر داد و گفت: نهایتا نیز شاهد برگزاری مراسم با شکوه و اجتماع هیات مذهبی در 8 محرم خواهیم بود که تلاش می شود در صدا و سیمای استان نیز  پوشش داده شود./1400/

ارسال نظرات