۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۷۱۵۸۹۹

افتتاحیه طرح شمیم حسینی در ۲۰۰ بقعه تهران برگزار شد

افتتاحیه طرح شمیم حسینی در ۲۰۰ بقعه تهران برگزار شد
تهران ـ آئین افتتاحیه طرح شمیم حسینی که در قالب حمایت از هیأت‌های استان تهران در بقعه شیخ صدوق شهرری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا در تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسینی در آبین افتتاحیه طرح شمیم حسینی که در قالب حمایت از هیأت‌های استان تهران در بقعه شیخ صدوق شهرری برگزار شد، گفت: در آموزه‌های دینی این مطلب بیان شده که هر کس با حق پنجه در افکند مغلوب خواهد شد. در آیات الهی مصداق های زیادی در این زمینه بیان شده که قابل توجه است.

وی افزود: یکی از مصادیق قرآنی ماجرای حضرت موسی است که قرآن کریم می فرماید فرعون با همه آن جنایت تلاش کرد تا فرزندان پسر را به قتل برساند تا مبادا موسی متولد شود اما خداوند با قدرت نمایی که داشت موسی متولد و در کاخ فرعون بزرگ شد.

قاضی عسکر در ادامه بیان کرد: همچنین در ماجرای حضرت ابراهیم خداوند آتش را بر حضرت سرد کرد؛ بنابراین هر کسی بخواهد در برابر اراده الهی قد علم کند منکوب خواهد شد در واقعه عاشورا نیز همین اتفاق افتاد چرا که بنی امیه هدفی جز نابودی اسلام و خاندان عصمت و طهارت نداشتند اما اقدامات خثمانه آنان نتیجه عکس داد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسینی با تاکید بر اینکه امام حسین رمز بقای اسلام است، گفت: یزید تصورش این بود که با شهادت امام حسین به اهدافش رسیده است اما زمانی که حضرت زینب وارد کوفه و شام شد شرایط تغییر کرد.

وی با بیان اینکه نخستین عزاداری برای شهدای کربلا در کاخ یزید و توسط حضرت زینب برگزار شد، عنوان کرد: دشمنان تلاش کردند نام امام حسین زنده نماند در حالی که نام حضرت زنده ماند.

قاضی عسکر خطاب به هیاتهای مذهبی عنوان کرد: در هیات های مذهبی باید حق احیا شود و از بدعت و بیان مطالب غلط و نادرست اجتناب شود. همچنین سبک های سنتی احیا و عزت حسینی حفظ شود. لازم به تاکید است نهضت حسینی نباید ذلیلانه مطرح شود چرا که اگر امام حسین قرار بود ذلت را بپذیرد به شهادت نمی‌رسید.

در ادامه حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه متولی اجرای نیات واقفانی است که بخشی از آن به اقامه عزاداری امام حسین اختصاص دارد.

وی طرح شمیم حسینی را در راستای انسجام بخشی به کمک رسانی به هیات ها بیان و عنوان کرد: این طرح از امروز در ۲۰۰ نقطه کشور اجرا می‌شود.

ارسال نظرات