۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۷۱۵۹۳۴

افزایش تورم و بالا رفتن ۱۰ درصدی قیمت مواد غذایی معضل جدید امریکا

افزایش تورم و بالا رفتن ۱۰ درصدی قیمت مواد غذایی معضل جدید امریکا
افزایش تورم و بالا رفتن ۱۰ درصدی قیمت مواد غذایی روز به روز آمریکایی‌های بیشتری را محتاج بانک‌های غذا می‌کند و فشار بیشتری بر این بانک‌ها می‌آورد.

به‌گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از فاکس نیوز، بانک‌های غذا در سرتاسر آمریکا تحت فشار افزایش تقاضا برای خدماتشان به آمریکایی‌های نیازمند در بحبوحه‌ تورم بالا قرار گرفته‌اند.
کایل وید، رییس بانک غذایی آتلانتا گفت:«این یک طوفان کامل از تقاضای بالا، قیمت‌های بالا و حمایت کم دولت است. بانک‌های غذا تحت فشار زیادی قرار دارند».

وی گفت تقاضا برای خدمات بانک غذا در سال گذشته و با برداشته شدن قرنطینه‌های کرونایی و بازگشت مردم بر سر کارهایشان کاهش‌یافته بود، اما طی چند ماه گذشته دوباره افزایش‌یافته است.

«بسیاری از مردم برای اولین‌بار در زندگی خود به بانک‌های غذا روی آورده‌اند. تورم بالا فشار زیادی بر مردم وارد می‌کند. این‌ها افرادی هستند که قبلاً در سمت دیگر قرار داشتند و برای رساندن غذا به نیازمندان کمک می‌کردند، نه این‌که خودشان در صف غذا بایستند».

گزارش‌های رسانه‌ای نشان می‌دهند آتلانتا تنها شهری نیست که با افزایش تقاضا برای غذای رایگان مواجه شده‌است. بانک غذای بویز، پرجمعیت‌ترین شهر ایالت آیداهو اعلام کرده ماهانه به 4200 نفر خدمت‌رسانی می‌کند، درحالی‌که این رقم در زمان مشابه در سال گذشته برابر با 2800 نفر بود. بانک غذای آلن‌تاون در ایالت پنسیلوانیا هم اعلام کرد تعداد کسانی که از ماه اکتبر به آنها خدمت‌رسانی می‌شود سه‌برابر شده‌ و از هر 1800 خانواده، 300 خانواده اولین‌بار است که محتاج بانک‌های غذا شده‌اند.

طبق گفته‌ وید، افزایش تقاضا برای خدمات بانک‌های غذا نتیجه مستقیم افزایش تورم است که به بالاترین رقم طی چهل‌ساله گذشته یعنی 9.1 درصد رسیده‌است. طبق گزارش وزارت کار آمریکا، قیمت مواد غذایی به‌تنهایی 10.4 درصد افزایش‌یافته که فشار مضاعفی بر بانک‌های غذا وارد می‌کند. قیمت همان مقدار غذایی که بانک‌های غذای آمریکا قبل‌از همه‌گیری کرونا توزیع می‌کردند حالا 40 درصد بیشتر از دوساله گذشته‌است.

انتهای پیام/86

ارسال نظرات