۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۷۱۵۹۶۷
حجت الاسلام شریف تبار خبر داد؛

انجام فعالیت های فرهنگی در سواحل مازندران همزمان با ماه محرم

انجام فعالیت های فرهنگی در سواحل مازندران همزمان با ماه محرم
مازندران - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از آمادگی کامل برای آرایش فعالیت های فرهنگی در سواحل استان همزمان با دهه نخست ماه محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جلسه برنامه ریزی ایام محرم در شهرستان‌های ساحلی از آمادگی کامل برای آرایش فعالیت های فرهنگی در سواحل همزمان با دهه نخست ماه محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد.

وی توجه به آیین های سنتی مازندران در ماه محرم را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید از همه ظرفیت های دینی و فرهنگی استان در جهت برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم با فضیلت ماه محرم بهره گرفته شود.

حجت الاسلام شریف تبار از تدارک ویژه برنامه های متعدد برای هفتم ماه محرم در سطح استان به ویژه مناطق ساحلی و توریستی خبر داد و خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی از روز سه شنبه در سواحل استان آغاز خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر اینکه اگر به دنبال یک رویداد مهم هستیم باید آن را به آیین های فرهنگی و مذهبی گره بزنیم، تصریح کرد: حفظ و تقویت آئین های سنتی مازندران در ماه محرم ضروری است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که همزمان با ماه محرم ایستگاه های صلواتی در شهرهای غرب استان برپا خواهد شد تا شور حسینی در این مناطق بیشتر شود، خاطرنشان کرد: اگر به دنبال فضای محرمی در سطح استان به ویژه این مناطق توریستی و گردشگر پذیر هستیم باید این گونه برنامه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی بر ضرورت فضا سازی مناسب در سطح شهرها تأکید کرد و افزود: باید این فضا سازی محیطی در شهرهای ساحلی و گردشگر پذیر استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام شریف تبار بر ضرورت بهره گیری مناسب از ظرفیت هیأت های عزاداری و موکب های مردمی در سطح شهرها تأکید کرد و گفت: برنامه های فرهنگی باید در قالب حسینیه ها و موکب های سیار دنبال شود تا شاهد هر چه پرشکوه برگزار شدن مراسم در این ماه با فضیلت باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر اینکه رویداد هفتم ماه مبارک باید به عنوان یک نماد مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: باید برای توجه بیشتر به این روز مهم فعالیت های رسانه ای و تبلیغی بیشتری صورت گیرد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات