۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۷۱۵۷۲۰
با حضور دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران؛

دوره تربیت مربی پيشگيری از اعتياد در چالوس برگزار شد

دوره تربیت مربی پيشگيری از اعتياد در چالوس برگزار شد
مازندران - دبیر کانون دانش آموختگان ره پویان کوثر مدرسه علميه خواهران امام حسين(ع) چالوس از برگزاری دوره تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد خبر داد.

خانم زهرا منصوری، دبیر کانون دانش آموختگان ره پویان کوثر مدرسه علميه خواهران امام حسين(ع) چالوس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از برگزاری دوره تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد خبر داد و گفت: اين دوره، با هدف تربیت مربیاني جهت مقابله با کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد، آگاهي بخشی خانواده ها نسبت به اعتیاد و ارائه راه كارها و نحوه پیشگیری از این معضل خانمان سوز در بین خانواده ها برگزار شد.

خانم زهرا منصوری راد افزود: با توجه به اهمیت آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد در جامعه به ویژه خانواده ها، این طرح برای نخستین بار به صورت استانی، طي مدت چهار روز در شهرستان بابلِ، با حضور اساتید توانمند برگزار شد.

وي با اشاره اهمیت آگاهی بخشی خانواده نسبت به این معضل مهم اجتماعی خاطرنشان کرد: در واقع اجرای شدن این طرح، سبب رشد و تعالی فرزندان، گرمابخشی به کانون خانواده و جلوگیری از متلاشی شدن آن می شود.

خانم منصوری راد با بیان اینکه اين دوره در دو مرحله مقدماتی و تخصصی، با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی برگزار شد، ادامه داد: جامعه هدف در این طرح، قشر نوجوان و جوان جامعه هستند که در معرض خطر این آسیب هستند.

وي با اشاره به اینکه طي این دوره، 34 نفر از دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران مازندران در حال آموزش هستند، افزود: این افراد پس از طی مراحل مقدماتی و تخصصی با کسب گواهی فعالیت از ستاد پیشگیری از اعتیاد استان و نامه مدیران مدارس علميه خود و با تأیید مدیریت استان در مدارس، پایگاه های بسیج، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی شروع به فعالیت آموزشی خواهند كرد.

دبير كانون دانش آموختگان ره پویان کوثر مدرسه علميه خواهران امام حسين(ع) چالوس با بیان اینکه در نخستین جلسه از این دوره مفاهیم آسیب اجتماعی، استراتژی های پیش گیری، مهارت های خود آگاهی و اعتماد به نفس طرح شد؛ ادامه داد: در دومين روز از برگزاری این دوره آموزشی نیز استادی از ستاد پیشگیری از اعتیاد مازندران به بيان طبقه بندی انواع مواد مخدر، باور ها و نگرش های غلط درمورد اعتیاد و مهارت های فرزند پروری پرداخت.

وي با تأکید بر اینکه در سومین روز از برگزاری این دوره آموزشی در خصوص ماهیت سیستم اعتیاد، اصول شانزده گانه پیش گیری از اعتیاد، روند های تاثیر گزار برآینده مواد مخدر و مهارت های همدلی از سوی اساتید دوره بیان شد، افزود: همچنین در آخرین روز از برگزاری این كارگاه مباحثی با عنوان ابزارهای پیش گیری و انواع مدل های پیش گیري مطرح شد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات