۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۷۱۵۴۲۹
با هدف ترویج مبانی دینی و فرهنگی صورت گرفت؛

برگزاری طرح جهاد حوزوی با مشارکت مدرسه علمیه الزهرا کلاردشت

برگزاری طرح جهاد حوزوی با مشارکت مدرسه علمیه الزهرا کلاردشت
مازندران - معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت از برگزاری طرح جهاد حوزوی با مشارکت این مدرسه به منظور مقابله با آسیب های فرهنگی خبر داد.

خانم طیبه محمود بابوئی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از برگزاری طرح جهاد حوزوی در ایام تابستان خبر داد و گفت: هر تبليغى، متضمن اهداف مشخص است و مبلّغ مى‏كوشد به آن اهداف، جامه عمل بپوشاند، اهداف هر چه با ارزش‏تر، جايگاه تبليغ رفيع‏تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه خداوند در سوره نحل، بندگي و پرهيز از طاغوت را يكي از اهداف تبليغي انبياء عنوان مي‌كند، افزود: ديني كردن زندگي مردم هدف مبلغ است و بنابراين بايد در حوزه دانش، احساس و رفتار مردم اثر بگذارد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) با اشاره به اینکه پيام‌هاي تبليغي بايد متناسب با اهداف تبليغي یعنی همان اهداف پيامبران باشد، تصریح کرد: مقام معظم رهبرى در اين باره مى‏فرمايند، اگر اين مطلب درست است كه شرف هر فرد به شرف هدف و غايت آن فرد بستگى دارد، بايد بگوييم يكى از اشرف آن، همين تبليغ دين است، زيرا هدف از تبليغ دين، تزكيه مردم و بالا بردن افكار مردم مى‏باشد كه اين‏ها جزو اشرف هدف‏ها است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت این مطلب، برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و پرورش روح دین خواهی و خداجویی در آنان، کلاس های مهدویت، اعتقادی، امام شناسی، قرآنی و هنری برگزار شد.

خانم محمود بابوئی با بیان اینکه توریستی بودن منطقه کلاردشت و وجود فرقه های انحرافی، آسیب های جدی را متوجه ساکنان این منطقه کرده است، تصریح کرد: به همین دلیل، طلاب و روحانیان جهت پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان و آگاه سازی جوانان و مردم، در راستای لبیک گفتن به فرمان جهاد تبیین مقام معظم رهبری، اقدام به برگزاری طرح جهادی در این منطقه کردند.

وی با اشاره به این که این طرح جهادی با پیگیری و تلاش های این مدرسه علمیه و همکاری آموزش و پروش و سایر نهادهای فرهنگی آغاز شده است، خاطرنشان کرد: این طرح با حضور و مشارکت جدی خواهران طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت از بیستم تیرماه در روستای کلنو کلاردشت آغاز و به مدت بیست روز ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت با بیان این که حضور گسترده مسافران و گردشگران در این منطقه ضرورت برگزاری برنامه های دینی و فرهنگی را دو چندان کرده است، بیان داشت: حوزه های علمیه و مراکز دینی به عنوان پیشگامان ترویج ارزش های دینی در جامعه در اجرای برنامه های دینی و فرهنگی در این منطقه مشارکت جدی دارند.

خانم محمود بابوئی با اشاره به این که کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه نیازمند تقویت برنامه های دینی و فرهنگی و استمرار در اجرای آن است، خاطرنشان کرد: در همین راستا مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) کلاردشت برنامه های بسیاری را برای مقابله با آسیب های فرهنگی و همچنین تقویت مبانی دینی و فرهنگی در جامعه در دستور کار دارد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات