۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰
کد خبر: ۷۱۵۲۵۱
نماینده ولی فقیه در مازندران:

از فرهنگ عاشورا در مقابل «تحریف» محافظت کنیم

از فرهنگ عاشورا در مقابل «تحریف» محافظت کنیم
مازندران - امام جمعه ساری با اشاره به این که امام حسین(ع) و عاشورا سرمایه است، گفت: این سرمایه عظیم باید از تحریف حفظ و باعث تقویت روح انقلابی و ظلم ستیزی در جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در جلسه کارگروه هماهنگی برگزاری مراسم ماه محرم و صفر با اشاره به اینکه مراسم عزاداری امام حسین(ع) و بویژه دهه عاشورا از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: به همین منظور تشکیل ستاد و برنامه ریزی برای مدیریت صحیح برنامه های این ایام بسیار ضروری است.

وی بر ضرورت تقویت و تعظیم این شعائر بزرگ دینی در جامعه تأکید کرد و افزود: باید در بحث محرم و عاشورا شاهد یک مدیریت صحیح، پژوهش و آسیب شناسی باشیم.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با تقدیر از برگزار کنندگان تجمع غدیریان در مرکز استان، گفت: این مراسم می تواند سرآغازی برای یک مراسم باشکوه و با عظمت تر در آینده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به اینکه غدیر در عمق وجود مردم قرار دارد، خاطرنشان کرد: جشن باشکوه مردم تهران در روز عید غدیر که بیش از ۱۰۸هزار بانی برای مشارکت در این برنامه اعلام آمادگی کرده بودند و این مراسم صدای ناله ضدانقلاب و اربابانشان را درآورد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه عاشورا هم مثل غدیر در عمق وجود ملت ایران قرار دارد، گفت: باید نسبت به برگزاری تجمع بزرگ عاشورائیان در یکی از روز‌های دهه اول محرم برنامه ریزی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه از نگاه ملی‌گرایی امام حسین(ع) یکی از شاخصه‌های ملی ما است، افزود: کسانی که عزت‌مدار، عزت‌خواه و آزادی‌خواه هستند به امام حسین(ع) احترام می‌گذارند و هیچ کسی نباید به هیچ بهانه‌ای مجلس امام حسین (ع) را دست کم بگیرد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه امام حسین(ع) و عاشورا سرمایه است، ادامه داد: این سرمایه عظیم باید از تحریف حفظ و تولیدش انقلابی و باعث تقویت روح انقلابی و تقویت ظلم ستیزی، یزیدستیزی، شمرستیزی در جامعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که نباید اجازه دهیم عزاداری‌های امام حسین(ع) به عزاداری انگلیسی تبدیل شود، تصریح کرد: عزاداری شیطان‌پسند برای ما بسیار خسارت بار است و باید اصل سرمایه را حفظ کنیم و از بروز انحراف در هیأت های جلوگیری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مردم و هیأت های مذهبی باید توصیه های بهداشتی را همچنان رعایت کنند، گفت: به طورحتم رعایت این اصول موجب محرمی دشمن شکن، آمریکا شکن و کاملاً انقلابی خواهد شد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات