۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۷۱۵۹۷۷
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

لزوم اجرای برنامه های دینی و فرهنگی در سواحل در ایام ماه محرم

لزوم اجرای برنامه های دینی و فرهنگی در سواحل در ایام ماه محرم
مازندران - امام جمعه ساری بر ضرورت حفظ حرمت ماه محرم از سوی گردشگران در سواحل و مناطق توریستی تأکید کرد و خواستار اجرای برنامه های دینی و فرهنگی در سواحل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه برنامه ریزی مراسم‌های ماه محرم با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، از این ماه به عنوان فرصتی مغتنم برای تبیین صحیح آرمان های عاشورایی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه عزاداری سید الشهدا(ع) باید با شور و شعور حسینی همراه باشد، افزود: ماه محرم و عبرت های قیام حسینی فرصت مناسب و استثنایی برای بصیرت افزایی جامعه، تبیین توطئه ها و دسیسه های دشمنان و چگونگی مقابله با آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان اینکه عزاداری‌هادرماه محرم باید با معرفت حسینی همراه باشد، گفت: هیأت های مذهبی باید شان عزاداری امام حسین(ع) را حفظ کرده و از ورود خرافه در آن جلوگیری کنند.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا چراغ راه دنیای امروز است، تصریح کرد: به همین دلیل دشمنان همواره تلاش کردند تا با ترویج بدعت و خرافه و همچنین تحریف حیایق عاشورایی، مسیر این حرکت عظیم را منحرف کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در ماه محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: ما مسؤول هستیم فضای کلی عزاداری را در همه مناطق از جمله شهرها و سواحل ایجاد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان اینکه برنامه های عزاداری ماه محرم در مناطق ساحلی و گردشگر پذیر باید با شکوه و عظمت برگزار شود، خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی نیز باید برنامه های متنوعی در این ایام برای سواحل داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه فضای شهری باید رنگ و بوی محرم و عزا به خود بگیرد، ادامه داد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت هر چه با شکوه تر برگزار شدن برنامه های ماه محرم بهره گرفته شود.

امام جمعه ساری به نقش برجسته هیأت های مذهبی در ترویج شور و شعور حسینی در جامعه اشاره کرد و افزود: هیأت های مذهبی باید در عزاداری ها، ضمن ایجاد فضای معنوی متناسب با ایام ماه محرم، مروج ارزش های انقلابی در جامعه نیز باشند.

وی با بیان اینکه هیأت های مذهبی همواره در طول تاریخ، تریبون نشر معارف عاشورایی بوده و شور حسینی را زنده نگه داشته اند، گفت: این هیأت ها باید برای سواحل که محل تجمع و حضور گسترده مردم و مسافران است برنامه جدی و مدونی داشته باشد.

امام جمعه ساری با تأکید بر حفظ حرمت ماه محرم از سوی گردشگران و مسافران تصریح کرد: نباید در این ماه با فضیلت شاهد ترویج ناهنجاری در سواحل باشیم که این مسأله بی حرمتی به این ماه با ارزش است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات