۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۷۱۶۱۱۵
دبیر استانی طرح «حا میم»:

به دنبال تربیت دانشجویان فعال و جدی برای تحقق گام دوم انقلاب هستیم

به دنبال تربیت دانشجویان فعال و جدی برای تحقق گام دوم انقلاب هستیم
حجت‌الاسلام نوروزی گفت: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم، حضور جوانان را برای احیای تمدن نوین اسلامی نیاز دانستند که با عزم، اراده جدی و دغدغه‌مندی در میدان حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا نوروزی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه قم و دبیر استانی طرح حا میم در نشست مطبوعاتی طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حلقه‌های میانی «حا میم» احیای تمدن نوین اسلامی را ضرورت برگزاری این طرح دانست و گفت: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم حضور جوانان را برای احیای تمدن نوین اسلامی نیاز دانستند که با عزم، اراده جدی، کنشگری، فعال بودن و دغدغه‌مندی نسبت به جامعه و انقلاب اسلامی در میدان حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: طرح حا میم، در میان جوانان و نخبگان دانشجویی انسجامی ایجاد می‌کند تا در قالب طرح ریزی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای آن‌ها، این دغدغه را در دانشجویان ایجاد کند.

حجت‌الاسلام نوروزی از هم دور افتادن تشکل‌ها و مجموعه‌های دانشجویی را یکی دیگر از ضرورت‌های برگزاری این طرح دانست و ابراز داشت: کرونا موجب شده بود دانشجویان فعال در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری و تشکل‌های سیاسی و انجمن‌های علمی فاصله‌ای پیدا کنند که یکی از اهداف این طرح تبدیل کردن این فاصله به جمع‌های منسجم دانشجویی است تا از اول مهرماه نقش فعال و جدی را داشته باشند.

وی ادامه داد: دانشجویان فعال و دغدغه‌مند و کنشگر مخاطبین این طرح هستند که آمادگی قدم برداشتن برای اهداف جامعه ملی و مذهبی خود را دارند و و بسیاری از آن‌ها در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی و سیاسی تلاش‌هایی دارند.

دبیر استانی طرح حا میم در بیان تعداد شرکت کننده‌ها عنوان کرد: ما ۳ گروه از عزیزان دانشجو را به شهر مشهد مقدس اعزام خواهیم کرد، گروه اول که از خواهران هستند در تاریخ ۱۹ مرداد به مدت یک هفته اعزام خواهند شد و گروه دوم نیز که خواهران هستند نیز در تاریخ ۲۶ مرداد و گروه سوم که از برادران هستند در ۲۷ مرداد اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: گروه اول خواهران ۱۲۰ نفر، گروه دوم خواهران ۱۱۰ نفر و گروه سوم پسران ۱۱۵ نفر هستند.
حجت‌الاسلام نوروزی در توضیح محتوا‌هایی که در این اردو تدریس خواهند شد تصریح کرد: سه نوع محتوا در نظر گرفته شده است که یک نوع آموزش‌های رسمی و همان مباحث مربوط به معارف اسلامی است، دانشجو در این کلاس که آموزش رسمی است سه عنوان درسی معارفی را می‌تواند انتخاب کند.

وی ادامه داد: آموزش‌های مکمل قسمت دوم است که کلاس‌های معرفتی در قالب دوره‌ها و کارگاه‌های مهارتی داریم که عنوان‌های مختلفی را در ارتباط مؤثر، کار تشکیلاتی، جهاد تبیین، ارتباط مؤثر با دیگر دانشجویان و مدیریت رسانه و فضای مجازی را خواهیم داشت و همه این‌ها نکته‌های بسیار ضروری برای دانشجوی موفق به‌شمار می‌رود که در کسی‌های آزاد اندیشی و در کلاس‌های مکمل خدمت دانشجویان خواهیم بود.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه قم موضوع سومی که در طرح حا میم دنبال می‌شود را بحث‌های فرهنگی دانست و گفت: موضوع فرهنگی بحث دیگر است که ما به دلیل قرار گرفتن در دهه دوم محرم، این برنامه‌ها را برای دانشجویان گرامی داریم که جزئیات و تفصیل آن را در برنامه افتتاحیه طرح که در حرم مطهر برگزار می‌شود، بیان خواهیم کرد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات