۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۷۱۶۱۲۲

رمان «هلوهای تپه بالایی» چاپ و منتشر شد

رمان «هلوهای تپه بالایی» چاپ و منتشر شد
کتاب «هلوهای تپه بالایی» در ژانر داستان نوجوان که به زندگی یکی از شهدای دفاع مقدس می‌پردازد به همت انتشارات صریر چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «هلوهای تپه بالایی» نوشته حمید هنرجو پژوهشگر، منتقد و از شاعران کودک و نوجوان کشور است که که با همت انتشارات صریر چاپ و منتشر شده است.

رمان «هلوهای تپه بالایی» داستانی نیمه بلند است که در حال و هوایی دانش آموزی و با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تألیف شده است و شخصیت اصلی این داستان جوانی ۱۵ ساله به نام «احمد جوکار» از شهدای شهرستان ملایر است که در کتاب به پیوند تاریخی زندگی احمد جوکار با حوادثی چون وضعیت سیاسی اجتماعی منطقه ملایر هم در قبل از انقلاب و هم دوران جنگ تحمیلی با روایت داستانی پرداخته شده است.
 
برشی از کتاب

در بخشی از این کتاب آمده است:‌ «اینجا پاتوق بازنشسته‌‌ها و مسافرانی است که احیاناً دم دمای صبح، راهشان به شهر ما می‌افتد، با چایی و بساط صبحانه، هم شکمشان را سیر می‌کنند، هم وقت می‌گذرانند تا اداره‌ها باز شود و بروند به کارشان برسند، اما چند ماهی می‌شود که پای افراد غریبه‌ای هم به قهوه‌خانه باز شده، چایی ساده یا چایی نبات، اُملت یا نیمرو، نان سنگک باشد یا نان لواش، اصلاً هیچی هم اگر آماده نباشد به‌ جز چایی! برایشان فرقی نمی‌کند...! از دود سیگار میزهای کناری هم شاکی نمی‌شوند اما خودشان اهل سیگار و قلیان نیستند...!».

شهید احمد جوکار در سال 1340 در ملایر به دنیا آمد و در سال 1362 طی عملیات والفجر 1 به شهادت رسید. در زندگی کوتاه این شهید بزرگوار، فرازهای متعدد و متنوعی وجود دارد که آگاهی از آن‌ها می‌تواند نسل نوجوان و جوان ما را با چهره حقیقی انقلاب و آرمان‌های بلندی که انقلاب بر اساس آنها بنیاد شده است، آشنا کند.

ارسال نظرات