۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۷۱۶۲۲۵
رئیس بنیاد بین المللی غدیر:

ندای «هل من ناصر ینصرنی» تا قیامت ماندگار است

ندای «هل من ناصر ینصرنی» تا قیامت ماندگار است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام کرمی گفت: امام حسین(ع) زندگی و فرزندان خود را فدا کرد تا مردم را از گمراهی نجات دهد لذا تا روز قیامت ندای «هل من ناصر ینصرنی» باقی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، همایش «احلی من العسل» به مناسبت ششم محرم الحرام امروز با حضور نوجوانان عزادار حسینی در بقعه امامزاده ابراهیم(ع) کرمانشاه برگزار شد.

هدف از اجرای این همایش، ولایتمداری، آشنایی با شهید نوجوان کربلا و شهدای نوجوان دوران هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم و همچنین ترویج روحیه استکبار ستیزی در بین دانش آموزان است. 

حجت الاسلام ابوذر کرمی در این همایش با اشاره به روایتی از حضرت ابراهیم در دعوت از همگان به فریضه حج گفت: همانطور که ندای دعوت به فریضه حج در دنیا ماندگار شد ندای امام حسین(ع) که در روز عاشورا فرمود «هل من ناصر ینصرنی» آیا کسی هست مرا یاری کند، تا روز قیامت ماندگار خواهد بود.

رئیس بنیاد بین المللی غدیر افزود: ابی عبدالله در شب عاشورا به همگان گفت، هدف دشمنان من هستم بقیه افراد می‌توانند محل را ترک کنند اما روز عاشورا طلب کمک می‌کند این شاید شبهه ای در ذهن‌ها ایجاد کند.

وی ادامه داد: در این راستا باید گفت خداوند در قران طلبه یاری دارد خدایی که بی نیاز از هر چیز و هر کس است و زمین و آسمان سرباز او هستند و می تواند هر اتفاقی را رقم بزند اما از باب احترام و زبان رحمت و شفقت مقام بندگان را بالا میبرد.

حجت الاسلام کرمی بیان داشت: ابی عبدالله نیز در روز عاشورا فرمود «کیست که مرا یاری کند» در واقع هر کس امام را یاری کند در حقیقت امام او را شفاعت می کند و وارد بهشت می شود، اما چون امام مظهر رافت الهی است فرمود "کیست که مرا یاری کند" این چنین نگفت که هرکس مرا یاری کند وارد بهشت می شود.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) تمام زندگی و فرزندان خود را فدا کرد تا مردم را از گمراهی نجات دهد لذا تا روز قیامت ندای هل من ناصر ینصرنی در دنیا باقی است.

حجت الاسلام کرمی افزود: جوانان باید مراقب باشند تا چشم، گوش و زبان آنها به خصوص در فضای مجازی به حرام آلوده نشود و آنها را حفظ کنند، با حفظ اعضا و جوارح بدن می توان امام حسین(ع) را یاری کرد و این امام همام را از خود راضی نگه داریم تا به فوز عظیم نائل شویم./1400/

ارسال نظرات