۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۷۱۶۲۳۷
حجت الاسلام میرزامحمدی:

گریستن بر مصائب اهل بیت، زمینه ای برای دستیابی به بصیرت است

گریستن بر مصائب اهل بیت، زمینه ای برای دستیابی به بصیرت است
حجت الاسلام میرزامحمدی گفت: برخی گمان می کنند محرم فقط گریستن است، بلکه گریستن اذن دخولی برای بصیرت است؛ اگر این اشک ما را در جبهه حق قرار ندهد، همان اشک کوفیان است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی در هفتمین شب مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) در هیئت رزمندگان اسلام قم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: پیامبر(ص) در بیست و یکمین سال رسالتشان با لشکر ۱۰ هزار نفره اسلام وارد مکه شد و مکه را از لوس شرک و سرپرستی بنی امیه پاک کرد و لقب طلقاء را به آنها دادند.

وی گفت: وجود مقدس امیرالمومنین(ع) در نامه ۱۷ نهج البلاغه به صراحت نسب شناسنامه بنی امیه را بیان کرده اند و ریشه و نسل آنها را لو دادند و ثابت کردند که بنی امیه نه تنها قریشی نیستند، عرب هم نیستند و نژادشان رومی بوده است. علمای ما از قرن چهار تا زمان معاصر مثل مرحوم مقدس اردبیلی ها و علامه مجلسی ها در مجموعه آثارشان به این موضوعی که حضرت علی(ع) دست گذاشتند، اشاره کرده اند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: اینکه در فضای مجازی سالهاست که مغرضان می گویند که اینها دو قبیله عرب بودند و بر سر حکومت می جنگیدند، کذب است.

وی افزود: امیرالمومنین(ع) در نامه ۱۶ نهج البلاغه فرمودند: قسم به خدایی که دانه را شکافت و این عالم را آفرید، بنی امیه اسلام نیاورد و تسلیم شدند و عظمت و هیبت اسلام و لشکر اسلام و کفرشان را پنهان کردند تا زمانی که برای این عقیده باطلشان اعوان و انصاری پیدا کردند، این عقیده شان را نشان دادند.

حجت الاسلام میرزامحمدی اظهار داشت: برخی اصرار دارند که معاویه و بنی امیه را مسلمان بنامند. اینکه بنی امیه نسبت خویشاوندی با بنی هاشم داشتند، دروغ محض است. در تاریخ انقلاب ما مشابه آن تکرار شد، برخی به امام خمینی(ره) می گفتند بعثی ها مسلماند و ما هم مسلمانیم و جنگ بین دو فرقه اسلامی چه وجهه ای دارد؟ که امام فرمود جنگ ما جنگ ایمان و کفر است و اگر ۲۰ سال هم طول بکشد، ما ایستاده ایم.

وی افزود: حضرت علی(ع) وسط جنگ صفین فرمودند "منِ علی یکبار هم اقرار نخواهم کرد که معاویه و اصحابش مسلمانند"، چه برسه به اینکه برخی در نوشته‌شان آورده‌اند که پیروان بنی امیه شیعه بوده اند.

سخنران هیئت رزمندگان اسلام قم تصریح کرد: پیامبر(ص) عاقبت معاویه را بیان کرده بودند که معاویه مسلمان نبود، نیست و نمی شود. حضرت علی(ع) فرمود معاویه جوری می میرد که صلیب به گردنش است.

وی گفت: این شجره ای که اعتقادی به خدا پیامبر(ص)، و نبوت و وحی ندارد، در برابر امام چه معامله ای می کند؟ امام حسین(ع) در شب عاشورا یاران خود را حزب الله و جند الله خواندند و جبهه مقابل را حزب الشیطان عنوان کردند. جبهه مقابل در زباله دانی تاریخ هم نماندند. آنچه در آل سعود می بینیم، همین جریان است و آنها آل ابی سفیان بودند و اینان آل سعود هستند.

حجت الاسلام میرزامحمدی اظهار داشت: کسی که دست بیعت به ولایت ندهد، چیزی به نام مروت و دوستی، شجاعت و... ندارد و دقیقاً داعشیان هم همینطورند. پیامبر(ص) فرمود: قضیه من با بنی امیه قضیه شخصیه نیست،  بلکه هر کسی در جریان ولایت هست، نباید با اینها بیعت کرد.

وی گفت: محرم یعنی به اینجا برسیم که در جریان درگیری حق و باطل در کدام جناح هستیم. برخی گمان می کنند محرم فقط گریستن است، خیر، بلکه گریستن اذن دخولی برای بصیرت است؛ اگر این اشک ما را در جبهه حق قرار ندهد، همان اشک کوفیان است.

این کارشناس دینی تصریح کرد: کشور و قاره آفریقا یک استان معاویه بود و ایران آن موقع یکی دیگر از استان های معاویه بود و چنین امپراتوری چطور با خون امام حسین(ع) مضمحل شد.

وی گفت: شهادت حضرت محسن(ع) چنان لکه ننگی بر چهره آن اسلام سقیفه گذاشت که ما به اسلام رحمانی خود افتخار می کنیم.

حجت الاسلام میرزامحمدی اظهار داشت: آیت الله حق شناس می فرمود ۴۰ سال حاجتی داشتم، در عالم مکاشفه به من گفتند که رمز برآورده شدن حاجت تو در روضه حضرت علی اصغر(ع) است. همچنین، میرزای قمی که مستجاب الدعوه بود، ۱۰ روز در منزل خود روضه گرفت و به مداح می گفت روضه حضرت علی اصغر(ع) بخوان.

ارسال نظرات