۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۷۱۶۲۹۲

پیش بینی وضع هوا در روزهای آتی

پیش بینی وضع هوا در روزهای آتی
کارشناس هواشناسی گفت: ۲ هشدار سطح زرد و نارنجی برای تشدید بارش ها و وزش گردوخاک از فردا در شهرهای شمالی صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، فریبا گودرزی گفت: ۲ هشدار  سطح زرد و نارنجی برای رشد ابرهای همرفتی بویژه در ساعات بعدازظهر و تشدید وزش گرد و خاک و ورود سامانه بارشی جدید  صادر شده  که فعالیت این سامانه از روز شنبه فردا آغاز و تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

به گفته کارشناس هواشناسی  باران و رگبار رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی در نواحی مستعد گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ در گلستان، شمال خراسان شمالی، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، غرب و جنوب اصفهان و شمال شرق خوزستان، و باران هم در شهرهای شمالی کشور از جمله گیلان مازندران و گلستان را شاها خواهیم بود.

او می گوید: احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب به شکل محلی و محدود، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال تاخیر در پرواز بر اثر این سامانه شاهد خواهیم بود. 

احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، پرهیز از اتراق در بستر رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها و عدم سم و محلول پاشی در مزارع و باغات توصیه می شود.

ارسال نظرات