۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۷۱۶۳۲۶
مسؤول گروه تبلیغی موعود کاشان خبر داد؛

اجرای طرح «مهدی یاران» در کاشان

اجرای طرح «مهدی یاران» در کاشان
اصفهان – حجت الاسلام عماد پور از اجرای طرح مهدی یاران خبر داد و گفت: این طرح با هدف جذب نسل نوجوان و جوان به حوزه از سوی گروه تبلیغی موعود کاشان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حامد عماد پور و مبلغین گروه تبلیغی موعود کاشان در دیدار با نماینده، ولی فقیه درکاشان با تسلیت شهادت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: گروه موعد تبلیغی موعود کاشان در سال ۹۴ تأسیس و به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه گروه تبلیغی موعود کاشان جزء گروه‌های دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و گروه‌های تبلیغی فراگیر کشور است، افزود: این گروه از طلاب جوان و انقلابی و فاضل و متخصص کاشانی و قم تشکیل شده است.

حجت الاسلام عماد پور با بیان اینکه برنامه‌های گروه موعود بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و سبک زندگی اسلامی مورد تأکید معظم له تبیین شده است، از اجرای طرحی با عنوان «زندگی به رنگ خدا» با موضوعات سبک زندگی اسلامی، خانواده، همسرداری و تربیت فرزند در کاشان خبر داد.

به گفته وی این طرح طی ۷ سال گذشته در ماه‌های مبارک رمضان به غیر یک سال که به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد همه ساله حضوری برای کانون‌های فرهنگی اجرا شده است.

وی تبلیغ اربعین در موکب‌ها، پرسش و پاسخ و تبلیغ چهره به چهره، اجرای طرح از قیام فاطمی تا انتقام سلیمانی، اجرای طرح مکتب فاطمی و مرام سلیمانی، اعزام مبلغ به مراسم‌های معنوی اعتکاف، مدارس، کمپ‌های اعتیاد، بوستان‌ها و پارک‌های سطح شهر را از جمله برنامه‌های اجرا شده گروه تبلیغی موعود کاشان اعلام کرد.

حجت الاسلام عماد پور همچمنین اجرای طرح روضه خانه «روضه‌های خانگی» اجرای طرح کریمانه با هدف حمایت از نیازمندان، ایجاد کانال و گرو‌های تبلیغی در فضای مجازی و تهیه محتوا و برنامه‌های جذاب همراه با جوایز و مسابقه کتابخوانی را دیگر برنامه‌های اجرا شده گروه تبلیغی موعود کاشان برشمرد.

حجت الاسلام عماد پور از اجرای طرح مهدی یاران خبر داد و اظهار داشت: این طرح با هدف جذب نسل نوجوان و جوان به حوزه از سوی گروه تبلیغی موعود کاشان برگزارمی شود.

وی در ادامه ایجاد بافت‌های جدید شهری و توزیع نامتوازن مراکز فرهنگی را از چالش‌های پیش روی شهرستان کاشان دانست و افزود: در حالی که تراکم مساجد، حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی در بافت قدیمی شهرستان کاشان داریم، اما مناطق جدید شهرستان از داشتن مسجد و حسینیه و مراکز فرهنگی محروم هستند.

مسؤول گروه تبلیغی موعد کاشان از رواج فرهنگ بد حجابی و بی حجابی در شهرستان کاشان انتقاد کرد و افزود: ورود مسافران و گردشگران به شهر تاریخی و گردشگری کاشان فرهنگ این شهر را تحت تأثیر قرار داده و با وجود اقدامات فرهنگی قابل تقدیر انجام شده، اما این اقدامات پاسخگو نبوده است.

حجت الاسلام عماد پور برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه کودک و نوجوان در شهرستان را کم رنگ دانست و یادآور شد: گروه تبلیغی موعود کاشان کارگروهی را با هدف ارتقای برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان تشکیل داده است.

وی در ادامه از عدم حمایت از مبلغین گروه تبلیغی موعود کاشان انتقاد کرد و با اشاره به اینکه برای اختصاص اعتبارات حوزه تبلیغ در شهرستان کاشان نیاز به طرح و برنامه است، افزود: از زیر ساخت‌های ادارات و نهاد‌های شهرستان برای اسکان مبلغین غیر بومی در کاشان می‌تواند بهره‌مند شد.

مسؤول گروه تبلیغی موعود کاشان به لزوم مهارت افزایی مبلغین و طلاب جوان تأکید کرد و اظهار داشت: شهرستان کاشان از ظرفیت بالای مبلغین و طلاب جوان و تحصیل کرده برخورداراست که نیاز به مهارت افزایی در حوزه‌های مختلف را دارند.

حجت الاسلام عماد پور با تأکید بر اینکه گروه تبلیغی موعود کاشان باید در اولویت فعالیت‌های فرهنگی شهرستان قرار داشته باشند، افزود: گروه تبلیغی موعود کاشان با اعتقاد به نظام و رهبری از توانمندی‌های سطح بالای علمی برخوردار است که می‌تواند در اولویت نخست برنامه‌های فرهنگی کاشان قرار داشته باشد.

وی یکی از مشکلات گروه تبلیغی موعود را مکانی برای استقرار این گروه دانست و افزود: در صورت تهیه زیر ساخت‌های لازم برای استقرار، این گروه و فعالیت گسترده آن بهتر اطلاع رسانی و به مردم معرفی خواهد شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات