۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۷۱۶۳۴۵

شهرک‌نشینان صهیونیست امروز صبح به مسجدالاقصی متعرض شدند

شهرک‌نشینان صهیونیست امروز صبح به مسجدالاقصی متعرض شدند
از صبح امروز شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست با وجود بیانیه هشدار جنبش مقاومت اسلامی حماس در خصوص هرگونه تعرض به مسجدالاقصی، با حمایت نظامیان اشغالگر، به صحن‌های نخستین قبله مسلمین یورش بردند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ده‌ها تن از شهرک‌نشینان صهیونیست  از صبح امروز (یکشنبه، ۷ آگوست)، با تجمع مقابل ورودی پل «باب المغاربه» در بیت‌المقدس، خود را برای یورشی جدید به مسجدالاقصی تحت حمایت نظامیان صهیونیست آماده کردند.

 به نوشته خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، لحظاتی پیش، این شهرک‌نشینان با حماین نظامیان رژیم صهیونیستی وارد صحن‌های مسجدالاقصی شدند تا  به مناسبت به اصطلاح «احیای سالروز تخریب معبد»، به مسجد الاقصی تعرض کرده و شعائر یهودی خود را در این مسجد انجام دهند.

 

 

پلیس رژیم صهیونیستی نیز تدابیر امنیتی ویژه‌ای را در داخل و اطراف مسجد الاقصی برقرار کرده و مانع از هرگونه فعالیت نگهبانان مسجد الاقصی و مقابله آن‌ها با شهرک‌نشینان صهیونیست می‌شود.

این در حالی است که جنبش مقاومت فلسطین (حماس)، شب گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که صدور مجوز از سوی رژیم اشغالگر برای تندروهای صهیونیست و حمله آن‌ها به مسجدالاقصی را رد و محکوم می‌کند و از مردم می‌خواهد که با این یورش مقابله کنند و برای دفاع از سرزمین فلسطین و امکان مقدس آن، با یکدیگر متحد شوند. 

در بیانیه حماس آمده است: «ما رژیم اشغالگر را مسئول کامل عواقب حمله به مسجد الاقصی و پیامدهای غیرقابل پیش بینی آن می‌دانیم».

جنبش مقاومت اسلامی حماس در ادامه از همه مردم فلسطین درکرانه باختری، «مرابطین» مستقر در بیت‌المقدس و «مردم ثابت قدم فلسطین» در داخل اراضی اشغالی ۱۹۴۸ خواست تا عزم خود راجزم کرده و به اعتکاف در مسجدالاقصی در این روزهای مبارک ادامه دهند تا این یورش‌ها و حملات به صحن‌های این مکان مقدس را مهار و با آن مقابله کنند.

حماس در ادامه بر ضرورت خنثی کردن اهداف خطرناک شهرک‌نشینان صهیونیست تاکید کرد و از امت‌های عربی و اسلامی، رهبران و مردم کشورهای عربی و اسلامی خواست تا در اقدامی فوری به هر وسیله‌ای که می‌توانند در نبرد دفاع از نخستین قبله مسلمانان، در کنار ملت فلسطین قرار گیرند.

این در حالی است که پلیس رژیم صهیونیستی، پیشتر با درخواست «ایتمار بن غفیر» عضو افراط‌گرای پارلمان این رژیم (کنست) برای یورش به مسجد‌الاقصی موافقت کرد و مجوز این اقدام را صادر کرده است. 

به نوشته وبگاه «عرب ۴۸»، پلیس رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرده که امروز (یکشنبه)، آماده مقابله با درگیری احتمالی فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی و اطراف آن با هزاران شهرک‌نشینی که به صحن‌های مسجدالاقصی یورش خواهند برد، است. به همین دلیل نیز از شب گذشته، در کوچه‌های بخش قدیمی شهر قدس، تدابیر امنیتی ویژه‌ای برقرار کرده است. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات