۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۷۱۵۹۹۵

حزب‌الله تصاویر تهیه شده توسط پهپادها بر فراز آب‌های لبنان را منتشر کرد

حزب‌الله تصاویر تهیه شده توسط پهپادها بر فراز آب‌های لبنان را منتشر کرد
رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرد، سه پهپاد حزب‌الله را بر فراز آب‌های مابین لبنان و فلسطین اشغالی ساقط کرده است، اما حزب‌الله امروز تصاویر تهیه شده توسط پهپادها را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که امروز (یکشنبه) «آموس هوچشتاین» فرستاده ویژه آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزی (مرز آبی لبنان و فلسطین اشغالی) وارد لبنان می‌‎شود بخش رسانه‌ای «الاعلام الحربی» شاخه لبنان تصاویر پهپادهای حزب‌الله از سکوهای نفتی-گازی رژیم صهیونیستی را منتشر کرد.

در این فیلم مختصات میدان‌های گازی و سکوهای استخراج رژیم صهیونیستی در طول ساحل فلسطین اشغالی نشان داده و اعلام می‌‎شود: (همه اینها) در تیررس است... بازی با زمان، بی‌فایده است.

این تصاویر توسط پهپادهایی گرفته شده که حزب‌الله چند هفته پیش به میدان نفتی-گازی کاریش فرستاد و رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که آنان را ساقط کرده است.

رسانه‌های صهیونیستی در واکنش اعلام کردند، حزب‌الله ویدئویی کوتاه در راستای «جنگ روانی» با ترجمه عبری سخنان سید حسن نصرالله منتشر کرد.

شامگاه چهاردهم تیرماه گذشته بود که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد سه پهپاد حزب‌الله را که به سوی سکوی گازی کاریش در شرق دریای مدیترانه در حرکت بوده‌اند، سرنگون کرده است.

در پی این ادعای صهیونیست‌ها، جنبش حزب الله لبنان بیانیه صادر کرد. در بیانیه مذکور آمده بود، گروه شهیدان «جمیل سکاف» ‏و «مهدی یاغی»، سه پهپاد غیر مسلح و در اندازه‌های مختلف به سمت منطقه مورد مناقشه میدان «کاریش» به پرواز درآوردند.

حزب الله تأکید کرد، مأموریت این پهپادهای شناسایی بوده و «مأموریت مورد نظر انجام شد. پیام نیز [به صهیونیستها] رسید. پیروزی فقط نزد خداوند عزیز و جبار است».

در همین ارتباط، «نیر دفوری» تحلیلگر کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هفته گذشته  مدعی شد، این رژیم بر آمریکا به عنوان میانجی مذاکرات ترسیم مرزی اعمال فشار می‌کند تا توافق میان لبنان و تل‌آویو در این خصوص تا قبل از ماه سپتامبر نهایی شود؛ سپتامبر تاریخ استخراج گاز و تهدید همراه آن از سوی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله است.

 رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند: نصرالله چند هفته مانده به آغاز استخراج گاز از میدان کاریش سقف تهدیدات علیه اسرائیل را بالا برده و تهدید کرده اگر این کار انجام شود تمام سکوهای گازی اسرائیل را هدف می‌گیرد زیرا بنا به گفته وی بخشی از کاریش در اراضی لبنانی قرار دارد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی هفته گذشته خود با تأکید بر اینکه هیچ هدف اسرائیلی در دریا و زمین وجود ندارد که موشک‌های نقطه‌زن مقاومت به آن نرسد، خاطر نشان کرده بود که حکومت لبنان به خاطر خواسته‌های میانجی‌گر آمریکایی، درباره خط ۲۳ دریایی، امتیازهای زیادی داده است.. توپ اکنون در زمین لبنان نیست؛ زیرا اجازه ندارد در منطقه‌ای که مورد منافشه نیست، نفت و گاز استخراج کند. 

میدان گازی کاریش مورد مناقشه لبنان و رژیم صهیونیستی است. ۱۵ خرداد یک کشتی حفاری وابسته به شرکت انرژین وارد منطقه مورد منازعه مذکور شده بود که با واکنش و محکومیت گسترده از سوی بیروت همراه شد. از اکتبر سال ۲۰۲۰ مذاکرات فنی میان رژیم صهیونیستی و لبنان برای حل اختلافات مرزی دریایی با میانجی‌گری آمریکا آغاز شده اما تا کنون به نتیجه مشخصی نرسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات