۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۷۱۵۵۲۷

ادامه رایزنی‌های واشنگتن با هدف احیای فعالیت های سرکنسولگری آمریکا در فلسطین

ادامه رایزنی‌های واشنگتن با هدف احیای فعالیت های سرکنسولگری آمریکا در فلسطین
کاخ سفید از ادامه کارشکنی و مخالفت سران رژیم صهیونیستی بر سر راه بازگشایی سرکنسولگری آمریکا در بیت المقدس شرقی خبر داد که از وعده‌های انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا بود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم جرج نول رئیس دفتر آمریکا در امور فلسطین اعتراف کرد که اسرائیل به ایالات متحده اجازه نداده است تا سرکنسولگری آمریکا در بیت المقدس شرقی را افتتاح کند.

این مقام آمریکایی در عین حال از ادامه رایزنی‌های واشنگتن و تل آویو با هدف احیای فعالیت های سرکنسولگری آمریکا در فلسطین و در شهر بیت المقدس خبر داده است.

آغاز به کار مجدد سرکنسولگری آمریکا در فلسطین از جمله وعده‌های انتخاباتی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری این کشور به عنوان راهکاری در جهت احیای تلاش‌های واشنگتن به منظور پیشبرد راهکار دو دولتی و شناسایی فلسطین به عنوان یک دولت مستقل بود.

این در حالی است که فعالیت این کنسولگری همزمان با تشدید اختلافات میان تشکیلات خودگردان فلسطین و دولت دونالد ترامپ متوقف شد. در مارس 2019 پس از آنکه ترامپ بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و اقدام به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به این شهر نمود از تصمیم خود برای ادغام سرکنسولگری ایالات متحده در قدس با سفارت آمریکا در اراضی اشغالی و ایجاد یک هیئت دیپلماتیک واحد خبر داد.

ادعای مقامات آمریکایی حول تلاش‌های جو بایدن به منظور بازگشایی سرکنسولگری آمریکا در فلسطین در شرایطی است که در روزهای قبل از سفر هفته گذشته بایدن به سرزمین های اشغالی برخی نشریات عبری زبان از طرح «ب» بایدن به جای بازگشایی سرکنسولگری فلسطین در بیت المقدس رونمایی کرده بودند.

براساس طرح «ب» آمریکا می کوشد تا به جای بازگشایی سرکنسولگری واشنگتن در قدس، هادی عمرو، معاون وزیرخارجه آمریکا در امور رژیم صهیونیستی و فلسطین را به عنوان نماینده ویژه خود در امور فلسطین تعیین نماید.

در روزهای اخیر نشریه الایام فلسطین نیز از آغاز به کار دفتر آمریکا در امور فلسطین به جای سرکنسولگری واشنگتن در فلسطین خبر داده است. به گفته مقامات آمریکایی فعالیت این دفتر به کسب اجازه مقامات اسرائیلی نیاز ندارد و این دفتر گزارشات خود را مستقیما به کاخ سفید ارسال خواهد کرد.

جرج نول ضمن همچنین در پاسخ به سوالی درباره خارج شدن نام گروه افراطی صهیونیستی کاخ از فهرست گروه های تروریستی آمریکا و همزمان ابقای نام سازمان آزادی بخش فلسطین در زمره گروه‌های تروریستی بدون اشاره به سوابق جنایت بار گروه صهیونیستی کاخ خواهان تلاش مضاعف سازمان آزادی بخش فلسطین به منظور برداشتن گام های لازم با هدف خروج از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا شد.

گفته می شود دولت جو بایدن خواستار آن شده تا محمود عباس و تشکیلات خودگردان فلسطین در ازای خروج نام سازمان آزادی بخش فلسطین از فهرست گروه های تروریستی، کلیه پرداخت حقوق خانواده‌های شهدا و اسرای فلسطینی را متوقف سازد.

ارسال نظرات