۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۷۱۵۳۸۳

روند خشکی "دریاچه مید" آمریکا در ۲۲ سال اخیر

روند خشکی
تصاویر ناسا که روند خشکی "دریاچه مید" آمریکا در ۲۲ سال اخیر را بررسی کرده، نشان می‌دهد که این دریاچه که آب مورد نیاز ۲۵ میلیون نفر از مردم این کشور را تأمین می‌کند، تنها یک قدم با خشکی کامل فاصله دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ تصاویر ماهواره‌ای تازه منتشر شده از دریاچه "مید" (Mead) در غرب آمریکا به نمادی از اثرات مخرب خشکسالی در یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های این کشور تبدیل شده است. خشکسالی این دریاچه میلیون‌ها نفر را در این کشور با بحران برق مواجه می‌کند چرا که خشکی دریاچه تولید برق آبی را مختل کرده است. این دریاچه که آب تقریباً 25 میلیون نفر در غرب آمریکا را تأمین می‌کند، در حال حاضر در پایین‌ترین سطح خود از سال 1937 قرار دارد.

مایکل کارلویچ، سردبیر رصدخانه زمین ناسا، تصاویری که روند خشکی دریاچه مید در در 22 سال گذشته را نشان می‌دهد، نمونه‌ای واضح از تغییرات آب و هوایی و خشکسالی طولانی‌مدت که ممکن است بدترین خشکسالی غرب ایالات متحده در 12 قرن اخیر باشد، دانست. خشکی دریاچه مید به حدی رسیده که بقایای یک قایق متعلق به زمان جنگ جهانی دوم سر از آب بیرون آورده است!

اخبار خشکسالی | خشکسالی , گاردین , بحران های محیط زیست , بحران آب , آمریکا ,

Guardian نوشت، دریاچه مید تنها بخشی از حوضه در معرض خطر رودخانه کلرادو است که برای حدود 40 میلیون نفر از جمعیت آمریکا، 5 متر هکتار زمین کشاورزی، گیاهان، ماهی‌ها، حیوانات و پرندگانی که اکوسیستم‌های ساحلی را خانه می‌نامند، آب تأمین می‌کند. در حال حاضر کمیته نظارت بر خشکسالی ایالات متحده بیش از یک‌سوم از مساحت غرب آمریکا را در گروه مناطق در خطر خشکسالی شدید طبقه‌بندی کرده است.

ارسال نظرات