۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۷۱۴۸۰۷

آمریکا بعد از بحران اوکراین به شدت نیازمند انرژی می باشد

آمریکا بعد از بحران اوکراین به شدت نیازمند انرژی می باشد
تحلیلگر مسائل غرب آسیا گفت: تنفری که نسبت به رژیم صهیونیستی و حامیان او به ویژه آمریکا شکل گرفته، موضوعی نیست که با یک سفر بتوان آن را حل و فصل کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، رضا صدر الحسینی، تحلیلگر مسائل غرب آسیا در پی  «سفر اضطراری بایدن» به منطقه در ارزیابی خود از اهداف این سفر، گفت: واقعیت امر این است که با توجه به شرایط و مشکلاتی که امروز در منطقه توسط آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی به وجود آمده بایدن به چند دلیل وارد منطقه میشود.

وی اظهار کرد: شرایطی که در حال حاضر از جهت فروپاشی برای رژیم صهیونیستی به وجود آمده، همچنین با توجه به تغییرات صریح  دولتها و انتخابات زودهنگام کنس و به دلیل اینکه آمریکایی ها برای حفظ ثبات و امنیت رژیم صهیونیستی  تعهد دارند، برای امریکایی ها بسیار با اهمیت است.

 صدر الحسینی در ادامه با بیان اینکه یکی از دلایلی که برای سفر آقای بایدن، ورود  به فرودگاه بن گورین و سرزمین‌های فلسطین اشغالی میتوان تصور کرد، تثبیت دولتی است که بتواند توسط آن با موفقیت بیشتری در منطقه به فعالیت بپردازد تصریح کرد: ضمن اینکه آقای بایدن به موضوع مهمی به نام لابی صهیونیست در انتخابات آینده نیازمند است، چون انتخابات پارلمانی، یعنی انتخابات سنا(کنگره) بسیار بسیار برای دموکرات‌ها  شکننده است و وضعیت نامناسبی دارد.

آمریکا بعد از بحران اوکراین به شدت نیازمند انرژی می باشد

این تحلیل گر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه  نکته بعدی در خصوص موضوع حضور بایدن در منطقه، این است که او بعد از بحران اوکراین به شدت نیازمند انرژی می باشد،عنوان کرد: تلاش او این است که به منطقه بیاید و گاوهای شیرده خودش را بیش از گذشته بدوشد و در حقیقت باک بنزین آمریکایی ها را در این رابطه پر کند.

موضوع بعدی در ارتباط با عادی سازی روابط است که این کنشگر سیاسی به آن اشاره کرد و افزود:  بایدن تلاش میکند برای اینکه رژیم صهیونیستی یک حاکمیت با ثبات نمایش داده بشود ارتباط او را با کشورهای عربی، اسلامی منطقه گسترش دهد، از طرفی نیز ایجاد روسیه و چین هراسی است که دنبال میکند. چون آمریکائی ها متوجه شدند که تمایلات و ارتباطات سیاسی بین کشورهای منطقه با روسیه در حال افزایش است و چین  سیاستگذاری‌های  بزرگی را در این منطقه انجام میدهد، بنابراین آمریکا برای آینده  اقتصادی، سیاسی و نظامی  منطقه نگران شده، بنابراین باید یک اعتمادی را به کشورهای منطقه بدهد تا آنها احساس نکنند پشتشان خالی  است.

هیچ اقدام موثری در منطقه در حوزه امنیتی و نظامی انجام نخواهد شد مگر اینکه مقاومت زیر آن را امضا کند

صدرالحسینی با تاکید بر این مطلب که البته باید توجه داشته باشیم که به احتمال قریب به یقین حرکت هایی را هم در راستای تقویت پدافند هوایی کشورهای منطقه انجام خواهد داد، اضافه کرد: در حقیقت تلاش امریکایی ها بر این مسئله معطوف است که بتوانند به گونه ای یک اعتماد نظامی هم به سران منطقه بدهند که البته با وجود و حضور و تقویت روز به روز مقاومت، آنها به خوبی می دانند که امروز هیچ اقدام موثری در منطقه در حوزه امنیتی و نظامی انجام نخواهد شد مگر اینکه مقاومت زیر آن را امضا کند، پس بنابراین می توان گفت، سفر بایدن یک سفر شکست خورده است و قطعا در حوزه نفت و گاز کشورهای منطقه نمی توانند نیاز کنونی آمریکا و اروپا را  کسب کند.

این تحلیل گر مسائل غرب آسیا در ادامه با بیان اینکه وضعیت شکنندگی داخلی رژیم صهیونیستی از جهت مهاجرت معکوس، عدم کنترل کووید ۱۹،فرار نیروهای نظامی از ارتش، مسائل اقتصادی.، تزلزل سیاسی و... به گونه ای است که با سفر بایدن همه این مشکلات حل نخواهد شد، تصریح کرد: مضاف بر اینکه امروز بیداری که در منطقه به وجود آمده و تنفری که نسبت رژیم صهیونیستی و حامیان او به ویژه آمریکا شکل گرفته، موضوعی نیست که با یک سفر بتوان آن را حل و فصل کرد.

سفر اضطراری بایدن هیچ سودی برای ملت های منطقه در پی نخواهد داشت

صدرالحسینی در پایان عنوان کرد: دلیل اینکه رسانه های اروپایی و آمریکایی به شدت این سفر را تبلیغ میکنند این است که آن را بزرگنمایی کرده و برجسته نشان دهند و با تبلیغات رسانه ای عدم موفقیت سفر بایدن را پوشش دهند و این در حالی است که به نظر میرسد قریب به ده روز بعد از سفر بایدن بی اهمیت بودن این سفر برای اذهان عمومی و اصحاب رسانه روشن می شود و همگان متوجه می شوند "سفر اضطراری بایدن" هیچ سودی برای ملت های منطقه در پی نخواهد داشت.

منبع: شیرازه

انتهای پیام

ارسال نظرات