۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۷۱۴۵۶۱

نیروهای مسلح اوکراینی موظف به بازپس گیری مناطق جنوبی کشور شده‌اند

نیروهای مسلح اوکراینی موظف به بازپس گیری مناطق جنوبی کشور شده‌اند
وزیر دفاع اوکراین با اعتراف به تلفات سنگین و کمبود تجهیزات نظامی ارتش این کشور و درخواست از غرب برای ارسال فوری و مضاعف تسلیحات، خودور و پهپاد، اعلام کرد: به دستور ولادیمیر زلنسکی، نیروهای مسلح اوکراینی موظف به بازپس گیری مناطق جنوبی کشور شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "آلکسی رزنیکوف"، وزیر دفاع اوکراین شب گذشته در مصاحبه با روزنامه «تایمز» اعلام کرد که واحدهای نیروهای مسلح این کشور از "ولادیمیر زلنسکی" رئیس جمهوری اوکراین دستور بازپس گیری مناطق جنوبی کشور را دریافت کرده‌اند. وی گفت: «رئیس جمهور به فرمانده کل نیروهای مسلح دستور تدوین یک برنامه دقیق برای این منظور را داده است. پس از آن باید در ستادکل روی این طرح کار شده و برای رسیدن به هدف اقدامات لازم انجام شود.»

به گفته رزنیکوف، مقامات کی‌یف به خوبی درک می‌کنند که دستیابی به این هدف از لحاظ سیاسی برای اوکراین بسیار ضروری است. وی در عین حال یادآور شد که کشورهای غربی باید به ارتش اوکراین در انجام این وظیفه  کمک کنند.

در عین حال، وزیر دفاع  اذعان کرد که تلفات سنگینی در صفوف نیروهای مسلح اوکراین وجود دارد و تسلیحات نظامی در حال تمام شدن است. رزنیکوف بر نیاز فوری به تحویل مضاعف انواع تسلیحات، به‌خصوص خودروهای زرهی و پهپاد تاکید کرد.

روز شنبه مشخص شد که رئیس جمهوری اوکراین از اقدامات "والری زالوژنی"، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین ناراضی است.  طبق اطلاعات روزنامه تلگراف به نقل از منابع خبری در کی‌یف، زلنسکی از شکست‌های نیروهای مسلح اوکراین در منطقه دونباس بسیار خشمگین است. وی همچنین از فرمانده کل نیروهای مسلح خواسته تا دیگر بدون مشارکت وی تصمیمات جدی نظامی اتخاذ نکند.

وزیر دفاع اوکراین در این مصاحبه یادآور شد که در حال حاضر تعداد نیروهای مسلح اوکراین به "حدود 700 هزار نفر" رسیده و در مجموع، کی‌یف می تواند به همراه "نیروهای گارد ملی اوکراین، پلیس و نیروهای مرزبانی"، حدود یک میلیون نفر را برای حضور در میدان جنگ جذب کند.

رزنیکوف همچنین فاش کرد که در حال حاضر دو تیپ از نظامیان اوکراینی در انگلستان در حال گذراندن دوره آموزش نظامی هستند.

در ماه ژوئن، بوریس جانسون، نخست وزیر سابق انگلیس، در جریان سفر خود به کی‌یف گفته بود که لندن و دیگر شرکای غربی آن، هر 120 روز به آموزش 10 هزار سرباز اوکراینی کمک خواهند کرد. هر دوره آموزشی برای نظامیان اوکراینی برای به مدت سه هفته طراحی شده و شامل کسب مهارت‌های "ضروری برای پیروزی در میدان نبرد"، آموزش کمک‌های اولیه، اصول اولیه امنیت سایبری و خنثی سازی مواد منفجره خواهد بود.

لازم به یادآوری است که از سال 2015 به این طرف مربیان نظامی انگلیسی بیش از 22 هزار سرباز اوکراینی را در طول عملیات "اوربیتال" آموزش دادند و این برنامه اندکی قبل از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین لغو شد.

ارسال نظرات