۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۷۱۵۸۳۳

جدیدترین تلاش دولت ونزوئلا برای کنترل ذخایر طلای ملی مسدود شده

جدیدترین تلاش دولت ونزوئلا برای کنترل ذخایر طلای ملی مسدود شده
دادگاه عالی انگلیس جدیدترین تلاش دولت ونزوئلا برای کنترل بیش از یک میلیارد دلار از ذخایر طلای ملی این کشور که لندن مسدود کرده را رد کرد.

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاه عالی بریتانیا جمعه (۲۹ ژوئیه) جدیدترین تلاش‌ «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا برای کنترل بیش از یک میلیارد دلار از ذخایر طلای این کشور که در انبارهای زیرزمینی بانک انگلستان در لندن نگهداری می‌شود را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دادگاه انگلیس حکم داد که احکام دیوان عالی ونزوئلا مبنی بر این که طلا از لندن منتقل شود را باید نادیده گرفت. به نوشته این خبرگزاری انگلیسی، این آخرین پیروزی برای «خوان گوایدو» سردسته مخالفان ونزوئلا است که پس از اینکه دولت انگلیس او را به جای مادورو به عنوان رئیس‌جمهور این کشور آمریکای لاتین به رسمیت شناخت، در یک سری درگیری‌های حقوقی بر سر طلا به دست آمده است. 

قاضی پرونده گفت: «من به این نتیجه رسیدم که هیأت گوایدو موفق شده و احکام دیوان عالی ونزوئلا قابل به رسمیت شناخته شدن نیست». با این حال، وکلای بانک مرکزی ونزوئلا گفتند که در حال بررسی درخواست تجدیدنظر هستند.

انگلستان از سال ۲۰۱۹ گوایدو را رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌داند و از تحویل طلاهای این کشور به دولت مادورو خودداری می‌کند. پس از شکست کودتای سال ۲۰۱۹ در ونزوئلا، آمریکا برخی کشورهای آمریکای لاتین و متحدان اروپایی آن از جمله انگلیس ده‌ها میلیارد دلار از دارایی‌های ونزوئلا را مسدود کردند. از جمله این دارایی‌ها ۱.۲ دلار ذخایر طلای ونزوئلاست که در بانک مرکزی انگلیس نگهداری می‌شود و از آن زمان کاراکاس تلاش می‌کند تا به این طلاها دسترسی پیدا کنند. 

این حجم طلا معادل ۱۵ درصد کل دارایی‌های خارجی ونزوئلا بوده و قرار بود دادگاه روشن کند که آیا این طلاها به دولت منتخب مردم ونزوئلا به ریاست نیکولاس مادورو تحویل داده شود و یا دولت خودخوانده خوان گوایدو.

انتهای پیام/م

ارسال نظرات