۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۷۱۶۴۲۴

صهیونیست‌ها از جنگ ۳۳ روزه تا امروز هدفشان تغییر موازنه قدرت بود

صهیونیست‌ها از جنگ ۳۳ روزه تا امروز هدفشان تغییر موازنه قدرت بود
وزیر امور خارجه گفت: صهیونیست‌ها از جنگ ۳۳ روزه تا امروز هدفشان تغییر موازنه قدرت و وحشت بود که ناظران عادل و عاقل می‌توانند شهادت بدهند آنها پیروز شده‌اند یا شکست خورده‌اند؟ آتش بس برقرار شد، زیرا صهیونیست‌ها فقط زبان قدرت را می‌فهمند.‌

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پستی در اینستاگرام درباره رایزنی‌هایش در پی تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه نوشت: روز گذشته علاوه بر گفت‌وگو با وزیر امور خارجه قطر و دبیرکل سازمان ملل، با وزرای خارجه سوریه و لبنان نیز در خصوص تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به صورت تلفنی گفتگو کردم.

‌‎وی افزود: دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در رایزنی با متحدان و همسایگان ضمن محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی همواره از مقاومت فعال که مانع از خباثت اشغالگران خواهد شد، دفاع خواهد کرد.

‌‎رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: ما معتقدیم آنها که روزی به دنبال گستراندن جنایتشان از بحر تا نهر بودند، امروز در انزوای کامل به دور خود دیوار کشیده‌اند و هر از چند گاهی برای سرپوش نهادن بر بحران‌های چند لایه درون سرزمین‌های اشغالی، حملات کوری را علیه زنان و کودکان به راه می‌اندازند که هر بار هم شکست خورده و سر افکنده‌تر از گذشته به دیوار کشیدن به دور خود ادامه می‌دهند.

‌‎امیرعبداللهیان بیان کرد: آنها از جنگ ۳۳ روزه تا امروز هدفشان تغییر موازنه قدرت و وحشت بود که ناظران عادل و عاقل می‌توانند شهادت بدهند آنها پیروز شده‌اند یا شکست خورده‌اند؟ آتش بس برقرار شد زیرا صهیونیست‌ها فقط زبان قدرت را می‌فهمند.‌‎

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه پیش از این نیز با ارسال نامه‌ای خطاب به وزرای خارجه کشورهای اسلامی، دبیرکل سازمان ملل، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، رئیس جنبش عدم تعهد و دبیرکل اتحادیه آفریقا، مراتب نگرانی عمیق ایران در خصوص وقایع جاری در نوار غزه را اعلام کرد.

رژیم صهیونیستی از روز جمعه دور جدید حملات علیه نوار غزه را آغاز کرده و تاکنون ۴۱ فلسطینی از جمله دو فرمانده جنبش جهاد اسلامی را به شهادت رسانده و ده‌ها نفر را زخمی کرده است. جنبش جهاد اسلامی فلسطین یک شنبه شب اعلام کرد که توافقی در خصوص طرح مصر برای برقراری آتش‌بس حاصل شده که فورا وارد مرحله اجرایی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات