۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۷۱۶۴۳۰

ایران اسلامی یکپارچه در عزای سیدالشهدا به سوگ نشست

ایران اسلامی یکپارچه در عزای سیدالشهدا به سوگ نشست
مردم عزادار ایران اسلامی، در روز عاشورای حسینی(ع) با تشکیل دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی برای مظلومیت شهدای کربلا عزاداری کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مردم عزادار ایران اسلامی، در روز عاشورای حسینی(ع) با تشکیل دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی برای مظلومیت شهدای کربلا عزاداری کردند.

گروه های مختلف مردم اعم از پیر و جوان و زن و مرد با شرکت در این مراسم در غم شهادت حضرت امام حسین (ع) عزاداری می کنند و بر سر و سینه زدنند.

اشک و اندوه برای مصیبت و ستمی که فرزندان شیطان بر اشرف اولاد آدم روا داشتند، در کنار فریاد دور باد ننگ و ظلم از ما، مراسم روز عاشورا را در هر تکیه و حسینیه ای پرشکوه و الهام بخش کرده است.

دسته‌ها و گروه های عزاداری در صف‌های منظم از نخستین ساعت‌های صبح امروز  به زنجیر زنی، سینه زنی و نوحه خوانی پرداختند و در عزا و ماتم سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان اشک ماتم ریختند.

ایران اسلامی غرق در شور و شعور حسینی

حرم کریمه اهل‌بیت(س) در عزای امام حسین(ع) به سوگ نشسته است

شهر مقدس قم همزمان با عاشورای حسینی غرق در ماتم و عزاست و حرم کریمه اهل بیت(س) در عزای امام حسین(ع) به سوگ نشسته است.

شهر کریمه اهل‌بیت(س) سیاه‌پوش شده و از هر کوچه و برزن که می‌گذری بیرق‌های سیاهی دیدگانت را جلا می‌دهد که به یاد سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و 72 تن از یاران باوفایش بر در و دیوار برافراشته شده است.

حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) به‌عنوان کانون برگزاری مراسم عزاداری یکپارچه سیاه‌پوش شده و غرق در ماتم و عزا است، مراسم عزاداری دهه دوم ماه محرم از امشب در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

سخنرانان و مداحان در این برنامه عزاداری با خطابه و مدیحه‌سرایی درباره نهضت عاشورا و شجاعت اباعبدالله(ع) را برای سوگواران بیان کردند.

هم‌اکنون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) پذیرای گروه کثیری از زائران و شهروندان عزادار قم است، مسجد مقدس جمکران نیز مملو از زائرانی است که از سراسر کشور به این مکان مقدس آمدند تا با شرکت در مراسم سوگواری این مصیبت را به امام عصر(عج) تسلیت بگویند.

ایران اسلامی غرق در شور و شعور حسینی

اجتماع عاشورائیان در حرم مطهر رضوی برگزار شد

امروز همزمان با عاشورای حسینی شهر مشهد حال و هوای دیگری دارد زائران و مجاوران از جای جای کشور خود را به مشهد رسانده‌اند تا این روز را در محضر امام رضا(ع) به عزاداری و ذکر مصیبت پرداختند.

دسته‌های عزاداری و هیئت‌هایی از شهرهای مختلف کشور به مشهد آمده‌اند و از صبح زود در خیابان امام رضا(ع) مشهد و دیگر مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی به عزاداری پرداختند و با دسته روی خود را به سمت حرم مطهر رضوی رساندند تا اجتماع عاشوراییان را در حرم شمس الشموس تشکیل دادند.

مشهدالرضا(ع) مرکز ثقل جهان تشیع است و در همین راستا سوگواری برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از شور و حال بی‌نظیری برخوردار است، وجود بارگاه منور رضوی عزاداری هیئت‌های مذهبی در این شهر را سامان می‌دهد و همه در برابر ساحت مقدس هشتمین پیشوای شیعیان، رسم ادب را به جا آورده و سوگواری را در شان آن حضرت برگزار می‌کنند.

با آغاز محرم که بیرق عزا در شهر به اهتزاز درمی‌آید، عزاداری برای سرور و سالار شهیدان در مشهد مقدس در سیاه پوشی گنبد و صحن و سرای بارگاه منور رضوی و برگزاری آیین صلات، خطبه‌خوانی شب عاشورا، مجالس روضه‌خوانی، عزاداری هیئت‌های مذهبی، اطعام عزاداران، توزیع نذری و عمل به موقوفات سیدالشهدا(ع) جلوه‌گری می‌کند.

نماز ظهر عاشورا به احترام امام حسین‌(ع) در میدان شهدا و مسیرهای عزاداران حسینی اقامه شد و پس از ادای نماز ظهر اجتماع بزرگ عاشورائیان در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

ایران اسلامی غرق در شور و شعور حسینی

پیکر مطهر شهید اسکندری با حضور حماسی مردم شیراز تشییع شد

مردم شیراز با حضور باشکوه خود در تشییع پیکر شهید اسکندری عاشورایی دیگر خلق کردند.

داستان ما داستان سر است؛ داستانی که از سال 61 هجری شروع شد و همچنان ادامه دارد، این داستان داستان سر است، سری که بر نی می‌رود تا حق بماند.

سال 61 هجری بود دو گروه در صحرای نینوا روبه‌روی هم قرار گرفتند؛ یک سو نور و خوبی محض و سوی دیگر تاریکی و ظلمات؛ پایان یک نیم روز تاریکی به ظاهر بر نور غلبه کرد و سری بر نیزه شد ... اما هزار و 400 سال گذشت و آن نور خاموش نشد و هر سال درخشان‌تر از قبل در دنیا ساطع شد، نور حسین خاموش‌شدنی نیست.

سال‌ها گذشت؛ اشقیای زمان دوباره به فکر نبرد با نور افتادند و این بار حریم بانوی عاشورایی را هدف گرفتند .. مردانی از جنس نور پیدا شدند تا مدافع حریم حرم باشند .. سرداری از جنس یاران حسین فریاد زد و یاران را جمع کرد. حریم بانوی عاشورا امن و امان ماند.

این راه، امتداد عاشوراست و هر روز خبری از پر کشیدن یکی از یاران سردار قدس اعلام شد اما خرداد سال 93 باز هم داستان سر تکرار شد.

مردم شیراز با حضور باشکوه خود در تشییع پیکر شهید اسکندری عاشورایی دیگر خلق کردند. در‌حال حاضر پیکر مطهر در پس از طواف حرم مطهر شاهچراغ  و  اقامه نماز توسط آیت‌الله دژکام به سمت گلزار شهدای شیراز تشییع و پیکر مطهرش در کنار دیگر شهدا به خاک سپرده  شد.

ایران اسلامی غرق در شور و شعور حسینی

عزاداری پرشور اهوازی‌ها در جوار مزار سردار هور

عزدارای پرشور جوانان اهوازی در مزار و یادمان سردار هور، سرلشکر پاسدار شهید علی هاشمی فرمانده «قرارگاه سری نصرت» برگزار شد، سرداری که در موقعیت‌های مختلف نقش مهمی را برای پیشبرد جنگ ایفا کرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
عرش خدا روی زمین فتاد
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۹
أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا بِمُصَابِنَا بِالْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلامُ وَ جَعَلَنَا وَ إِيَّاكُمْ مِنَ الطَّالِبِينَ بِثَارِهِ مَعَ وَلِيِّهِ الإِْمَامِ الْمَهْدِيِّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمُ اَلسَّلامُ
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۱
کُلُّ الخَیر فی بابِ الحُسَین(ع)

... رَبِّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ
پروردگارا! من به آن‌چه از خیر بر من نازل کنی، محتاجم.(قصص/ 24)

امشب گـــرفته در میــــان، اصحـــاب، ثـــارالله را
فـــردا عــزیــز فاطمـه، بی یــار و تنــها می‌شود

فرارسیدن عاشورای حسینی را تسلیت عرض می کنیم.
0
0