۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۷۱۶۴۹۱
امام جمعه موقت کرمانشاه:

خبرنگاران در راستای جهاد تبیین و اهداف عالیه نظام کوشا باشند

خبرنگاران در راستای جهاد تبیین و اهداف عالیه نظام کوشا باشند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: خبرنگاران با سلاح قلم باید در راستای جهاد تبیین و اهداف عالیه اسلام و این انقلاب کوشا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در دیدار با جمعی از خبرنگاران کرمانشاهی ضمن گرامیداشت 17 مردادماه روز خبرنگار، اظهار داشت: امسال روز خبرنگار که به نوعی روز روشنگری است با روز عاشورا که آن هم روز روشنگری علیه ظلم و بیداد است، همزمان شد.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مسئولان و مردم هستند زیرا مطالبات جامعه از طریق رسانه ها منعکس می شود، بنابراین خبرنگاران وظیفه ای سنگین و مقدس برعهده دارند.

وی تاکید کرد: قلمی که در دست خبرنگار است باید برای اصلاح امور جامعه به کار برود و خدایی ناکرده نباید حرمت قلم را بشکنیم زیرا خداوند متعال در قرآن کریم به قلم قسم خورده است و می فرماید « نون و القلم و ما یسطرون».

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: البته باید اذعان کرد خبرنگاران که خود بیان کننده و انتقال دهنده مشکلات مردم به مدیران هستند، خویش نیز با مشکلات و تنگناهای بسیاری روبر می باشند.

وی افزود: نبود امنیت شغلی، درآمد بسیار پایین، موضوع بیمه، نگاه خاکستری برخی از مسئولان به رسانه و... بخشی از مشکلات این قشر است که تنها با فرهنگ سازی و حمایت واقعی دولت ها از خبرنگاران، می شود از آنها عبور کرد.

امام جمعه موقت کرمانشاه یادآور شد: با این حال خبرنگار با سلاح قلم باید در راستای جهاد تبیین و اهداف عالیه اسلام و این انقلاب کوشا باشد و لازم است رسانه ها به جای مچ گیری از مسئولان و مدیران به دنبال شناسایی و رفع مشکلات جامعه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی خاطرنشان کرد: البته از دولت سیزدهم انتظار داریم که نگاه ویژه ای به خبرنگار و جایگاه آنها داشته باشد و همچنین باید حاشیه امنی برای این قشر زحمت کش که تلاشش بیشتر جهاد است تا شغل و حرفه، ایجاد کند./1400/

ارسال نظرات