۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۷۱۶۵۱۱

خسارت سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به کشاورزان سیستان و بلوچستان

خسارت سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به کشاورزان سیستان و بلوچستان
سرپرست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: میزان خسارت به واحدهای تولیدی و زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان از سیلاب سامانه مونسون بالغ بر سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، سیدمحمدرضا سیدحسینی در نشست ستاد مدیریت بحران سراوان اظهار داشت: بر اساس جمع‌بندی گزارش تیم‌های بررسی و ارزیابی سازمان جهاد کشاورزی میزان خسارت به واحدهای تولیدی و زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان از سیلاب سامانه مونسون بالغ بر سه هزار و 600 میلیارد تومان تعیین شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: عمده خسارات وارده سیلاب به ٢6 هزار هکتار از باغات و اراضی زراعی، واحدهای دامداری روستایی و دام‌های سبک، گلخانه‌ها،  قنوات و چاه‌های کشاورزی، جاده‌های دسترسی بین مزارع، کانال‌ انتقال آب و انتقال آب با لوله، بند و سازه آبخیزداری، سیستم نوین آبیاری، منابع تامین آب عشایر و استخر ذخیره آب بوده است.

وی ادامه داد: همچنین بیشترین خسارت به نخلستان‌های سیستان و بلوچستان بوده که محصول خرما دچار ریزش و ترشیدگی شد. تمام تلاش این سازمان با پیگیری خسارت سیل اخیر بهبود وضعیت باغات دچار خسارت شده و کاهش آلام کشاورزان زحمتکش منطقه است.

انتهای پیام/393/ی

ارسال نظرات