۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۷۱۶۵۱۸

احداث ۹۴ هزار واحد مسکونی در گلستان در طرح نهضت ملی مسکن

احداث  ۹۴ هزار واحد مسکونی در گلستان در طرح نهضت ملی مسکن
مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن قرار شد در ۴ سال ۹۴ هزار واحد مسکونی در استان گلستان احداث شود که در سال نخست سهم بخش روستایی ۷ هزار واحد مسکونی بود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  خبرگزاری تسنیم از گرگان، سیدمحمد حسینی به مناسبت روز خبرنگار از دفتر استانی این خبرگزاری بازدید و با خبرنگاران این رسانه پیرامون مسائل و مشکلات توسعه روستایی در استان گفت‌وگو کرد.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان ضمن گرامیداشت روز خبرنگار از تلاش‌ها و فعالیت‌های این رسانه در زمینه اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع قدردانی کرد و اظهارداشت: در حوزه مسکن روستایی و عمرانی هنوز اعتبارات مربوط به 1401 هنوز ابلاغ نشده است‌. با این‌حال از منابع اعتباری سال 1400 مشغول اجرای پروژه‌های مختلف هستیم.

وی گفت: ابلاغ اعتبارات سال 1400 همزمان با آغاز طرح نهضت ملی مسکن بود و قرار شد در 4 سال 94 هزار واحد مسکونی در استان گلستان احداث شود که در سال نخست سهم بخش روستایی 7 هزار واحدمسکونی بود.

حسینی بیان داشت: در حوزه تامین زمین در 60 درصد روستاها، شناسایی اولیه اراضی موردنیاز صورت گرفته و به بیانی دیگر در 600 روستا زمین‌های ملی داخل محدوده و پیرامون روستاهای استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه 700 هکتار زمین مسکونی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مدت 4 سال نیاز است، ادامه داد: با همکاری منابع طبیعی و دستگاه‌های اجرایی که دارای زمین مازاد بودند تاکنون 200 هکتار زمین تامین شده است و بنا داریم تا پایان شهریورماه زمین موردنیاز 2 سال در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حوزه روستایی را تامین کنیم.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان یادآور شد: با سامانه‌ای که طراحی کردیم بالغ بر 17 هزار نفر ثبت‌نامی داشتیم که 11 هزار نفر از آنان واجد شرایط بودند. با پیگیری‌ها و پالایشی که صورت گرفت 9 هزار و 700 متقاضی باقی ماندند و بیش از 8 هزار متقاضی به دهیاری‌ها مراجعه کردند و حدود 8 هزار نقشه هم طراحی شد که پروانه ساخت آنها نیز صادر شده است.

وی گفت: برای همه افرادی که پروانه ساخت برای‌شان صادر شده تشکیل پرونده دادند و به بانک‌ها معرفی شدند اما از زمستان پارسال با صحبت‌هایی که در خصوص افزایش سقف تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی مطرح شد عملا روند کُند شد و بسیاری از متقاضیان همچنان منتظر تسهیلات 200 میلیون تومانی هستند.

حسینی خاطرنشان کرد: از حدود 8 هزار پرونده‌ای که به بانک‌ها ارسال شد حدود 6 هزار و 200 متقاضی انعقاد قرارداد بانکی دریافت کردند اما پرونده حدود 2 هزار متقاضی در بانک موجود است اما متقاضیان در انتظار تسهیلات 200 میلیون مسکن روستایی هستند و برای همین برای انعقاد قرارداد اقدام نکردند.

وی اضافه کرد: علاوه براین برای حدود یک‌هزار و 600 واحد نیز پروانه ساخت صادر شده است که آنان نیز به بانک مراجعه نکردند. در مجموع بیش از  3 هزار و 500 متقاضی که پروانه ساخت برایشان صادر شده است برای تکمیل پرونده و دریافت تسهیلات اقدام نکردند.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان توضیح داد: از مجموع پرونده‌هایی که تسهیلات دریافت کردند 5 هزار واحد در مرحله پی‌کنی، حدود 4 هزار و 700 واحد واحد در مرحله فونداسیون، 3 هزار و 900 واحد در مرحله ستون، 3 هزار و 800 واحد در مرحله احداث سقف، حدود 2 هزار و 700 واحد نیز به مرحله دیوارچینی و پایان مرحله سفت‌کاری رسیده است.

وی به متقاضیان توصیه کرد منتظر ابلاغ تسهیلات 200 میلیون تومانی نمانند چراکه با افزایش قیمت‌ها، از دست دادن فرصت چندماهه ساخت و ساز و غیره  هزینه‌های ساخت مسکن نیز به مراتب بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/582

ارسال نظرات