۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۷۱۶۷۲۷
آیت الله صدیقی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای:

طرف مقابل راستی آزمایی شود/ با مقاومت ملت تحریم ها از بین رفت

طرف مقابل راستی آزمایی شود/ با مقاومت ملت تحریم ها از بین رفت
امام جمعه موقت تهران گفت: تیم مذاکره با اقتدار به مردم بشارت می دهند که با مقاومت شما این تحریم ها از بین رفت و گشایشی در این مسیر ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای امام خمینی گفت: دین بدون امام و تخصص بدون متخصص قابل ادامه نیست و اولین حکمت قیام سید الشهدا احیا مسأله امامت بود زیرا جامعه بشری بدون یک رهبر آسمانی امکان ندارد به وحدت و سعادت برسد؛ بی دین های داخلی دنبال این هستند که بگویند امامت مسأله ای زمینی است و این ها دنباله رو یزیدیان هستند.

وی در ادامه افزود: امام راحل از خون های پاک جوان های این مرز و بوم مسأله امامت و ولایت را که حاصل خون سیدالشهدا بود به صورت یک باور در آورد که مردم ولایت فقیه را حرکتی در مسیر حرکت ائمه اطهار می دانند؛ رهبر معظم انقلاب در خصوص قیام امام حسین اهدافی ذکر می فرماید که اول از آن اقامه عدل و پس از آن حاکمیت شریعت بود.

امام جمعه موقت تهران افزود: دین یک مجموعه است که همه چیز آن مهم است و مانند بدن است که قلب و مغز و انگشت را دارد و دین در مصادیق فراوانی مانند راه انداختن کار مردم نیز وجود دارد و امر به معروف و نهی از منکر حفاظی برای احکام دین است؛ کاروان اسرای کربلا تاریخ را مدیریت کردند چرا که امویان هیچ جا نتوانستند حضرت زینب را مدیریت کنند و این شیرزن عاشورا و خون امام حسین را احیا کرد؛ امام خمینی هم عاشورا را جهت داد و این عاشورا را احیا کرد.

آیت الله صدیقی اظهار داشت: تقوای حکومتی و مسؤولیتی نیز از مراتب تقوا است که به طور یقین سختی ها را نرم می کند و افراد با تقوا از سختی ها به راحتی عبور می کنند و پیروز می شوند؛ جنگ سه روزه غزه نشانه حقانیت وعده خدا است که اگر خداوند را یاری کنیم خداوند نیز ما را یاری می کند؛ سال ها پیش طی سی و سه روز جنگ برای اولین بار بود که خانه عنکبوتی اسرائیل به همگان نشان داده شد.

رئیس ستاد امر به معروف گفت: در سه روز 110 موشک و راکت که در هر ساعتی 15 غرش رعب آور آسمان سرزمین های اشغالی را در نوردید، نشانه نصرت خدا است؛ ما به جهاد اسلامی و جبهه مقاومت تبریک می گوییم و همچنین به رهبر انقلاب اسلامی که رهبر مقاومت هستند نیز تبریک می گوییم؛ این حادثه در ایام عاشورا پیام خاص خود را داشت.

وی با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره خیام تصریح کرد: با همکاری روسیه این ماهواره در مدار قرار گرفت و داده های خود را به پایگاه ماهدشت کرج به صورت موفقیت آمیز ارسال کرد که می تواند در مرزبانی، حفاظت از جنگل و معادن اطلاعات خوبی ارائه دهد و این امر بزرگی در دنیا است که در سطح بین الملل فضای خوبی ایجاد کرد؛ در صنعت پهپاد ها نیز پیشرفت های خوبی داریم که مورد اعجاب دنیا قرار گرفته و بازدید روس ها از این پهپاد ها و تقاضای کشور های دیگر مصداق پیروزی های خون بر شمشیر است.

آیت الله صدیقی با اشاره به مذاکرات احیای برجام گفت: قانون شکنی از جانب قدرت های پوشالی جنگلی بوده و تیم اروپایی با تیم انقلابی ما مذاکرات را ادامه می دهند و علاوه بر اخذ تضمین لازم باید راستی آزمایی نیز صورت بگیرد؛ تیم مذاکره در این مسیر با اقتدار به مردم بشارت می دهند که با مقاومت شما این تحریم ها از بین رفت و گشایشی در این مسیر ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: باور به اینکه ولایت فقیه نیابت از ولی عصر است و امام زمان خلیفه الهی است و ملتی که منتظر او است تحت حمایت آن حضرت در رفع مشکلات و نقایص دولت خود را یاری کنند و به جای تنه زدن، انتقاد سازنده و کمک همه جانبه داشته باشند؛ ملتی که صاحب حکومت است و در قانون سهم دارد و در همه عرصه ها ایثارگرانه کمک های مؤمنانه دارد باید بداند دشمن در جبهه های مختلف با ما جنگ دارد.

آیت الله صدیقی در ادامه با بیان اینکه یکی از جبهه های دشمن شایعه پراکنی است گفت: می خواهند دروغ را به خورد مردم بدهند و این ناجوانمرد ها مشکلات سیل ایران را بزرگ می کنند از سیل بلژیک و سئول و فروریختن ساختمان در آمریکا می گذرند؛ در حادثه کربلا با همین شایعات مردم کوفه را مرعوب کردند و مسلم تنها ماند که در پایان منجر به حادثه عاشورا شد.

خطیب جمعه تهران در پایان اظهار داشت: ادامه تهمت زنی اعتماد عمومی را لطمه دار می کند؛ مردم از نظر کمی و کیفی در جشن غدیر و عزاداری محرم حضور چشمگیری داشتند و بی دین ها هستند که به غلط بیان می کنند مردم بی دین شده اند.

ارسال نظرات