۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۷۱۴۸۸۲
آیت الله صدیقی:

مساله کشف حجاب تخلف است/ فضای مجازی باید مدیریت شود

مساله کشف حجاب تخلف است/ فضای مجازی باید مدیریت شود
امام جمعه موقت تهران گفت: همانطور که هر تخلفی مجازاتی دارد، مسأله کشف حجاب و بی‌حجابی جزو تخلفات قانونی مصوب و پارلمانی متخذ از آیات قرآن است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته با بیان اینکه خداوند متعال وعده نزول برکت به اهل تقوا در بعد اجتماعی و فردی را داده است گفت: هر کسی حریم خداوند را نگهدارد و بر محور طاعت الهی و پرهیز از معصیت زندگی کند خداوند متعال بن‌بست را از پیش پای او بر می‌دارد و گره‌های زندگی‌اش را باز می‌کند.

وی افزود: ما مسائلی را بلد هستیم و بر اساس علم، آگاهی و مشورت برای معاش زندگی برنامه ریزی می‌کنیم؛ خداوند متعال در نص صریح در قرآن کریم وعده می‌دهد که اگر شما خدا ترس بودید، از جایی که حسابش را نکرده بودید، رزق شما را می‌رساند.

آیت الله صدیقی با اشاره به نصرت الهی در دوران دفاع مقدس ابراز داشت: نصرت الهی در دفاع مقدس عامل نجات، پیروزی، عزت، کرامت و استقلال ما شد که در جنگ اقتصادی نیز علاوه بر تلاش مسأله تقوا، هم در زندگی فردی و هم اجتماعی یکی از عوامل قطعی گشایش در زندگی است.

وی افزود: مسأله غدیر، در تاریخ بشر مسأله‌ای استثنایی و نقطه عطف در خلقت سفرای الهی در میان بشر که خداوند متعال برای هیچ حادثه‌ای به اندازه غدیر اهمیت نداده؛ پس از انجام مناسک حج، آخرین حج پیامبر تحت عنوان حجه الوداع که خداوند متعال پیامبر را مأمور کرد تا نزدیک جحفه در غدیر خم حاجیان را باز گرداند و پیام الهی را ابلاغ کند.

امام جمعه موقت تهران در توضیح حادثه غدیر توضیح داد: حاجیان آن روز در یک بیابان سوزان و محیط گرم، وجود پیامبر سه روز مردم را نگهداشتند و به امر پروردگار، ولایت، امامت، رهبری، وصایت بلافصل و خلافت حقه علی(ع) را با دستور صریح خداوند متعال تبلیغ فرمودند.

وی ادامه داد: سه دلیل روشن در آیه تبلیغ نشان می‌دهد که مسأله رهبری هدایت سیاسی، اجتماعی و دینی جامعه است؛ اول اهمیت مسأله به‌قدری بود که اگر صورت نمی‌گرفت، دین ضربه می‌خورد؛ به همین جهت غدیر مکتب، سبک زندگی و کلاس همیشگی برای موحدان عالم به شمار می‌رود.

آیت الله صدیقی حضرت علی را شخصیت جامعی دانست و خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) وقتی در حال عشق بازی با خداوند و نماز بود، با وجود اینکه نمازش کاملترین نماز خاشعین عالم است و قرار از کف می‌داد؛ اما وظیفه رسیدگی به فقرا را در متن نماز از یاد نمی‌برد؛ هم عبادت مناسکی و هم عبادت اقتصادی را توأم داشت.

وی افزود: امامی که باید جامعه بشری را به سرمنزل مقصود قرب الهی برساند، هیچ چیز حواس او را نباید از وظیفه و تکلیف بازدارد که امیرالؤمنین در متن آیه کریمه مباهله، نفس نفیس پیامبر گرامی اسلام است.

خطیب نماز جمعه تهران لبیک یا رسول الله را شعار محوری عید غدیر معرفی و تبیین کرد: در روز غدیر اطعام بسیار مبارک است که پیشنهاد ما این است هر کسی هر جنس یا خوراکی را می‌تواند در ظرف‌های آماده شده به فقرا و نیازمندان برساند.

وی ادامه داد: شادی در این ماه مانند عزا در محرم و صفر عبادت است که بهترین عطر، پاکیزگی و سرور را باید ایجاد کنیم به کوری چشمان کسانی که نمی‌خواهند ملت ما را شاد ببینند و تبلیغ یأس و ناامیدی می‌کنند تا میان مردم ایجاد اختلاف کنند، ولایت امیرالمؤمنین یکی از رموز وحدت است.

آیت الله صدیقی پرچم ولایت فقیه را یک قطره از دریای عظیم ولایت ائمه اطهار دانست و خاطرنشان کرد: فاصله بسیار زیاد است، ولایت فقیه حافظ عزت، استقلال، وحدت، اطمینان و آمادگی و نمی از یم ولایت امیرالؤمنین است.

وی افزود: مسأله عفاف و حجاب بسیار مهم است و در سوره مبارکه نور و احزاب تکلیف بانوان نسبت به عفاف و حجاب معلوم شده است، شما مسلمانی را پیدا نمی‌کنید که آشنای با قرآن و منکر وجوب حجاب و حفظ عفاف برای زنان باشد که این از ضروریات دین و متن قرآن کریم است که همه بانوان مکلف به رعایت آن هستند.

امام جمعه موقت تهران خواست قاطبه ملت شریف ایران را حفظ حجاب اسلامی در تمام ادوار و اعصار دانست و توضیح داد: طبق آمار و نظرسنجی هفتاد درصد از بانوانی که امروز پوشش نامناسب دارند، دلشان برای اسلام بیشتر از ما می‌تپد که من فکر می‌کنم آن‌ها در روز قیامت شاید به این دلیل از ما جلوتر باشند؛ اما شرایط محیطی و زندگی باعث شده است آن‌ها چنین پوششی داشته باشند.

وی ادامه داد: ما امروز بانوان مجتهده فراوانی داریم که مقالات و نمراتی که کسب می‌کنند گاهی از مردها جلو افتاده‌اند و بانوان ما به برکت انقلاب در رشته‌های تخصصی مختلف شکوفا شده‌اند و جزو مفاخر دنیا به حساب می‌آیند.

آیت الله صدیقی حجاب را ثبت شده در قانون و شرع دانست که تحمل کردن بد‌حجابی را خلاف شرع، دیانت و انصاف معرفی کرد و ابراز داشت: همانطور که هر تخلفی مجازاتی دارد، مسأله کشف حجاب و بی‌حجابی جزو تخلفات قانونی مصوب و پارلمانی متخذ از آیات سوره نور و احزاب است.

وی افزود: ما از مسؤولین شورای عالی فضای مجازی توقع داریم به مدیریت این فضا بپردازند و جلوی تهاجم دشمن را بگیرد و مدیریت حکیمانه‌ای اعمال شود و صداوسیما، وزارت ارشاد و ... در اعتلای مسائل فرهنگی بکوشند.

امام جمعه موقت تهران با جریان شناسی جریان نفاق گفت: نیروهای امنیتی و انتظامی باید فساد را در ابعاد مختلف از سوی منافقین که شبکه‌ای عمل می‌کنند برخورد کنند، جریان دیگر اراذل و اوباش هستند که هرزگی را دوست دارند تا هر طور می‌خواهند به نوامیس جامعه تعرض کنند که باید با آن‌ها نیز برخورد شود.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات