۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۷۱۶۸۱۰

جلد هفتم «تاریخ ایران پس از انقلاب اسلامی» منتشرشد

جلد هفتم «تاریخ ایران پس از انقلاب اسلامی» منتشرشد
انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی جلد هفتم کتاب «تاریخ ایران پس از انقلاب اسلامی» را منتشر کرد

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، جلد هفتم کتاب «تاریخ ایران پس از انقلاب اسلامی» به قلم غلامرضا بهداروند منتشر و روانه بازار نشر شد. این کتاب به پیروز‌های بزرگ بعد از انقلاب اسلامی اشاره دارد.

کتاب به آغاز دوره ریاست جمهوری آیت الله خامنه‌ای اختصاص دارد؛ دوره‌ای جدیدی که برای گام نهادن به سوی ثبات و توسعه‌ی محسوب می‌شود، و هم‌زمان راهبردی جدید نیز در جبهه‌های جنگ طراحی شده بود. دوره‌ای که با شکل گیری فضای جدیدِ و همسویی و هماهنگی مقامات دولتی و مردم انقلابی، پیروزی‌های بزرگ نیرو‌های انقلابی و شکست گسترده‌ی جریان ضد انقلاب را به ارمغان آورد.

شکست «اتحادیه‌ی کمونیست‌های ایران» در آمل در ۶ بهمن ۱۳۶۰، انهدام پایگاه مرکزی «سازمان مجاهدین خلق» در ۱۹ بهمن ۱۳۶۰ و خنثی سازی کودتای صادق قطب زاده با بازداشت وی در ۱۷ فروردین ۱۳۶۱، برخی از مهم‌ترین وقایع کشور در این برهه بود که در کتاب معرفی شده است.

همچنین تحولات جنگ تحمیلی و پیروزی‌های بزرگ رزمندگان و پاسداران انقلاب اسلامی، به‌ویژه آزادسازی بستان در عملیات «طریق‌القدس» و آزادسازی خرمشهر در عملیات «بیت المقدس»، از دیگر محور‌های کتاب است.

این کتاب را انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی با شمارگان ۵۰۰ نسخه روانه بازار نشر کرده است.

ارسال نظرات