۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۷۱۶۸۴۳

واشنگتن کی‌یف را تشویق نمی‌کند به خارج از مرزهای اوکراین حمله کند

واشنگتن کی‌یف را تشویق نمی‌کند به خارج از مرزهای اوکراین حمله کند
یک مقام آمریکایی گفته است که واشنگتن کی‌یف را تشویق نمی‌کند به خارج از مرزهای اوکراین حمله کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام بلندپایه آمریکایی در جلسه خبری با خبرنگاران اعلام کرد که واشنگتن کی‌یف را تشویق نمی‌کند در جنگ با روسیه به خارج از مرزهای اوکراین حمله کند.

این مقام آمریکایی که نام آن اعلام نشده است، در این ارتباط گفت: کمک‌های امنیتی ما مبتنی بر شرایط مشخصی است و با مشورت نزدیک با شرکای اوکراینی ما انجام می‌شود. همان‌طور که جو بایدن، رئیس جمهور گفته است، ما اکنون اوکراین را تشویق نمی‌کنیم که به خارج از مرزهایش حمله کند، این درگیری‌ای است که روسیه آغاز کرده است و نبرد در خاک اوکراین جریان دارد. این جنگ به اوکراینی‌ها اجازه می‌دهد به حملات به روسیه در جنوب و شرق ادامه دهند، ما معتقدیم که آنها می‌توانند به بهترین شکل از کشور خود دفاع کنند و نیازی به حمله به خارج از مرزهای اوکراین نیست.

در جریان جنگ اوکراین، نظامیان اوکراینی در چند نوبت اهدافی داخل خاک روسیه را هدف قرار دادند، از جمله حدود چند ماه پیش در حمله‌ای که نیروی هوایی اوکراین با هلیکوپترهایش در شهر بلگورود روسیه انجام داد، یک مخزن سوخت هدف قرار گرفت.

با این حال نظامیان اوکراینی تا کنون به‌ندرت توانسته‌اند اهدافی در خاک روسیه را هدف قرار دهند و عمده حملاتشان متوجه اهداف روسیه در اوکراین است، از جمله چند روز پیش اوکراین اعلام کرد که 9 فروند هواپیمای جنگنده روسیه در پی وقوع یک رشته انفجار در یک پایگاه هوایی واقع در شبه‌جزیره کریمه به‌نام ساکی منهدم شد، هرچند مقام‌های اوکراینی هنوز به‌طور رسمی مسئولیت این انفجارها را به‌عهده نگرفته‌اند.

انتهای پیام/+

ارسال نظرات