۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۷۱۶۸۸۰

شرایط برای درمان زوج‌های نابارور بسیار بهتر شده است

شرایط برای درمان زوج‌های نابارور بسیار بهتر شده است
رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان گفت: بیمه به هر ۳ مرکز درمان ناباروری اصفهان وارد شده و شرایط را برای درمان زوج‌های نابارور بسیار بهتر کرده است.

به گزارش گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا، کامران منتظری رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی بیش از ۲۵ سال است که به شکل فعلی در حال فعالیت است، اظهار داشت: اعطای مجوز فعالیت و پروانه مطب پزشکان و رسیدگی به تخلفات پزشکی و سلامت از وظایف این سازمان است.

وی با اشاره به اقدام دوره قبل مجلس که اجازه تعرفه‌گذاری را از سازمان نظام پزشکی گرفتند، گفت: به همین دلیل چالش‌های بسیاری به وجود آمده و امیدواریم تغییری در قانون ایجاد شود و پیگیر هم هستیم تا تعیین تعرفه مجدداً به نظام پزشکی برگردد و مشکلات مرتفع شود.

منتظری با اشاره به اینکه هیأت‌مدیره سازمان نظام پزشکی به صورت داوطلبانه در حال فعالیت هستند، افزود: صیانت از سلامت که مهم‌ترین هدف سازمان نظام پزشکی است، به زیرساخت‌های بسیاری نیاز دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان عنوان کرد: نیروی انسانی و تجهیزات از مهمترین زیرساخت‌های صیانت از سلامت مردم است، اما امروزه با مشکلات در حوزه منابع انسانی روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه بعضی از پزشکان در تأمین هزینه‌های زندگی مانده‌اند، گفت: برخی از پزشکان نیز ممکن است به تخلف رو آورده باشند، ما ۱۰ سال پیش تعرفه‌ها را واقعی کردیم و به شدت بر تخلفات نظارت می‌کردیم و به این شکل گرفتن زیرمیزی به صفر رسید، اما دوباره با تصمیم مجلس به گذشته بازگشتیم؛ پزشکان در جهان درآمد مناسبی دارند؛ در ایران نیز باید به مشکلات پزشکان توجه و رسیدگی شود.

افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی‌ مشکل را حل نمی‌کند

منتظری با اشاره به تلاش برخی برای افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی‌ برای حل مشکلات کمبود پزشک در مناطق محروم بیان داشت: پزشکان به دلیل مشکلات در تأمین هزینه‌های زندگی از این کار دوری می‌کنند و با افزایش ظرفیت این مشکل حل نمی‌شود؛ امروز در اصفهان برخی از همکاران برای درمان بیماران دارای مشکلات حاد، اقدام نمی‌کنند و درخواست دارند بیمار به تهران برود.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر جمعیت جوان است و چندین سال دیگه جمعیت کهن‌سال خواهیم داشت، افزود: چند سال دیگر با این شرایط و رشد منفی جمعیت، دیگر نیروی کار نخواهیم داشت، سیاست‌های مهمی در مجلس کلید خورده تا رشد منفی جمعیت جبران شود و اجرای آن هم بسیار مهم است، اما برخی سیاست‌های غلط هم وجود دارد که باید روندشان اصلاح شود.

تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

وی با اشاره به تشکیل قرارگاهی در دانشگاه با عنوان جوانی جمعیت، اظهار داشت: بیمه به هر ۳ مرکز درمان ناباروری اصفهان وارد شده و شرایط را برای درمان زوج‌های نابارور بسیار بهتر کرده است.

منتظری با اشاره به مشکلات اخیر پیرامون طرح غربالگری بیان داشت: تعداد سقط قانونی در مقایسه با سقط غیرقانونی بسیار کم است و گفته شده که حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار کودک در سال به صورت قانونی سقط شدند.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات