۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۷۱۶۹۰۱

جانبداری بایدن از نویسنده هتاک به ساحت مقدس پیامبر اسلام

جانبداری بایدن از نویسنده هتاک به ساحت مقدس پیامبر اسلام
بایدن رئیس جمهور آمریکا از سلمان رشدی نویسنده مرتد و هتاک به ساحت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) به بهانه آزادی بیان حمایت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از «سلمان رشدی» نویسنده هتاک به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) حمایت کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به هتاکی‌های این نویسنده مرتد به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) که خشم تمام مسلمانان در سراسر جهان را به همراه داشته است، از سلمان رشدی به دلیل آنچه «عدم سکوت و نهراسیدن از ارعاب» نامید، تمجید کرد.

بایدن همچنین مدعی شد که تمام آمریکایی‌ها و تمام مردم در جهان برای سلامتی سلمان رشدی دعا می‌کنند.!

لازم به ذکر است که رسانه‌های آمریکایی شامگاه جمعه اعلام کردند که «سلمان رشدی»، نویسنده مرتد کتاب موهنِ و جنجالی «آیات شیطانی» در یک مرکز آموزشی به نام «چوتوکوآ» در غرب شهر نیویورک هدف حمله مردی ناشناس قرار گرفته و بر اثر ضربات چاقو به گلو و شکم تحت جراحی قرار دارد.

ساعاتی بعد پلیس نیویورک، هویت ضارب را اعلام کرد. بنا بر گفته پلیس این فرد «هادی مَطر» نام دارد.

آنگونه که رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقامات پلیس اعلام کردند هادی مَطر، ۲۴ سال سن دارد و در ایالت کالیفرنیا به دنیا آمده، اما اخیراً به ایالت نیوجرسی مهاجرت کرده است. آخرین آدرس منزل او در بخش «فرویو» در شهرستان «بِرگن» نیوجرسی بوده و مأموران اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی)، پس از حادثه برای تحقیقات بیشتر به منزل او یورش بردند. به گفته پلیس نیویورک، مطر همچنین یک گواهی نامه قلابی رانندگی را همراه خود داشته است.

رسانه‌های غربی اعلام کردند که ضارب «سلمان رشدی» نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی روز شنبه به تلاش برای ارتکاب قتل درجه دو متهم شده است./۹۸۸/

ارسال نظرات