۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۴
کد خبر: ۷۱۶۹۲۶

ارادت ویژه اهل سنت خراسان شمالی ‌به حضرت سیدالشهدا

ارادت ویژه اهل سنت خراسان شمالی ‌به حضرت سیدالشهدا
عالم و امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی با اشاره به ارادت ویژه اهل سنت ‌به حضرت سیدالشهدا (ع) گفت: ترکمن‌نشین‌ها ‌فرزندانشان را "حسین‌" ‌نامگذاری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از عبدالله آخوند خوش‌نظر در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهار داشت: محبت اهل سنت و جماعت به اهل بیت اگر بیشتر از شیعیان نباشد٬ کمتر نیست.

وی با اشاره به برخی از رسوم در مذهب حنفیه٬ افزود: اینکه اهل سنت در این گونه مناسبت‌ها رخت سیاه نمی‌پوشد به دلیل برخی از سنت‌های مذهب ماست و این دلیل بر عدم تعلق خاطر به اهل بیت پیامبر اسلام(ص) نیست. حتی درگذشت پدر و مادر و فرزندانمان ما اهل سنت اجازه نداریم سیاه بپوشیم.

امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی ادامه داد: محبت اهل سنت به اهل بیت(ع) این است که در نماز هایشان صلوات می‌فرستند. اگر اهل بیت را دوست نداشتیم٬ در نمازی که مناجات با خداوندمتعال است٬ " اللهم صلی علی محمد و علی آل محمد" نمی‌گفتیم.

آخوند خوش نظر تصریح کرد: در ارادت ماه اهل بیت و امام حسین(ع) همین بس که در مکاتب و حوزه‌ها این حدیث گران‌بها از پیامبر اسلام را نقل می کنیم که «من در بین شما چیزهایی را ترک می کنم و اگر به آن چنگ بزنید و به آن عمل کنید هرگز شما به ضلالت و گمراهی نمی رسید و اولی بزرگتر از دومی آن کتاب الله تعالی است.»

وی افزود: رسول الله می‌گویند٬ اگر کسی من را دوست داشته باشند و با اهل بیت من دشمن باشند، این معنا ندارد چون اهل بیت رسول الله مثل من هستند و ما نمی‌توانیم به حضرت رسول الله ارادت داشته باشیم و به اهل بیت پیامبر ارادتی نداشته باشیم.

امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی گفت: کسی که چیزی را دوست می دارد ذکر آن را زیاد به زبان می آورد و این محب اهل بیت را می رساند. اکثر روستاهای ترکمن‌نشین این منطقه نام فرزندانشان را حسین، حسن، زین العابدین و جواد نامگذاری می‌کنند و این محب اهل سنت به اهل بیت را می‌رساند.

آخوند خوش نظر گفت: اهل بیت اطهار علیهم السلام مظلومانه به شهادت رسیدند چرا که نمی‌خواستند زیر بار ظلم بروند. این مظلومیت باید به گوش همه مردم دنیا برسد. هرچند عزاداری ما اهل تسنن در شیوه و روش تفاوت‌هایی دارد اما همه باید بر این مظلومیت گریته و اشک ماتم بریزیم.

ارسال نظرات