۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۷۱۷۰۰۶
حجت الاسلام والمسلمین عباسی:

انقلاب اسلامی تحول عظیمی در حضور بین‌المللی حوزه رقم زد

انقلاب اسلامی تحول عظیمی در حضور بین‌المللی حوزه رقم زد
رئیس جامعه المصطفی العالمیه ضمن اشاره به رویکرد حوزه‌ پیش از انقلاب، گفت: به برکت انقلاب اسلامی تحول عظیمی در حضور بین‌المللی حوزه شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی، امروز در اجلاسیه مدیران حوزه‌های علمیه در استان‌ها، معاونین و مدیران ستادی که در قم برگزار شد، دورنمایی از وضعیت جامعة المصطفی در عرصه بین‌الملل ارائه کرد و اظهار داشت: جامعةالمصطفی را می‌توان بعد بین‌المللی حوزه‌های علمیه دانست.

وی در ادامه با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی نقطه عطف بزرگی در فعالیت حوزه‌های علمیه است، خاطرنشان کرد: در مقایسه حوزه‌های علمیه و وضعیت رشته‌ها و فرصت‌های مختلف نقش‌آفرینی اجتماعی و ارتباطات با مراکز علمی عالم پس از انقلاب اسلامی و بعدازآن می‌توان به‌خوبی امواج نورانی انقلاب اسلامی را مشاهده نمود.

رئیس جامعة المصطفی اخلاص، مجاهدت و تلاش علمای دین را میراث ارزشمند حوزه‌های علمیه برشمرد و اذعان داشت: باید این میراث غنی را قدر دانسته نسبت به صیانت از آن توجه داشته باشیم، انقلاب اسلامی عرصه گسترده‌ای را پیش روی نقش‌آفرینی حوزه‌های علمیه گشود.

وی ضمن اشاره به رویکرد حوزه‌های علمیه پیش از انقلاب اسلامی، با بیان این‌که به برکت انقلاب اسلامی تحول عظیمی در حضور بین‌المللی حوزه شکل گرفت، اظهار داشت: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شاهد اشتیاق وصف‌ناپذیر جوانان جهان برای کسب معارف ناب الهی بودیم.

رئیس جامعة المصطفی در ادامه ضمن ارائه تاریخچه‌ای از تأسیس جامعه المصطفی به ویژگی‌های مدیریتی آیت‌الله اعرافی و تحولات مهم آموزشی و پژوهشی و بین‌المللی جامعة المصطفی در دوره وی اشاره کرد و ابراز داشت: با تأسیس جامعة المصطفی، شاهد یکپارچگی و انسجام در حضور بین‌المللی حوزه‌های علمیه و نقش‌آفرینی هدفمند در عرصه جهانی بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از دایره ارتباطات علمی جامعة المصطفی با مجموعه‌های علمی جهان ارائه کرد و ابراز داشت: در سال‌های اخیر شاهد تحول عظیم و بی‌نظیری در حوزه ارتباطات علمی حوزه‌های علمیه بودیم.

وی به ویژگی‌های نظام سیال و متکثر علمی و آموزشی المصطفی ناظر به نیازها و شرایط علمی عرصه بین‌الملل اشاره و با تأکید بر این‌که هم‌اکنون ۱۷۰ رشته و گرایش در سطوح مختلف دانشی ارائه می‌گردد، خاطرنشان کرد: در کنار رشته‌ها و گرایش‌های علوم اسلامی، رشته‌های علوم انسانی و حوزه زبان و فرهنگ شناسی نیز موردتوجه جامعه المصطفی قرارگرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بابیان این‌که بر اساس طرح تحول آموزشی المصطفی ۴۵۰ رشته و گرایش هدف‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی در کنار ارائه آموزش‌های حضوری، با تأسیس دانشگاه مجازی آموزش از منظر فضای مجازی را نیز هدف‌گذاری نموده دوره‌های آموزشی مختلفی را ناظر به تنوع زبانی برگزار می‌کند.

وی گزارشی از فعالیت‌های موسسه آموزش‌های مطالعاتی و دوره‌های کوتاه‌مدت المصطفی ارائه کرد و خاطرنشان کرد: موسسه کوتاه‌مدت، پنجره‌ای مهم پیش روی حضور علمی، آموزشی و پژوهشی المصطفی در عرصه بین‌الملل و همکاری با مجموعه‌های دانشی عرصه بین‌الملل است.

رئیس جامعه المصطفی خدمات وصف‌ناپذیر جامعه المصطفی در توسعه زبان فارسی در عالم را موردتوجه قرارداد و اذعان داشت: سیاست کلان و جهت کلی حرکت جامعه المصطفی حرکت بر مسیر گفتمان انقلاب اسلامی است؛ با افتخار و سربلندی نشر و عرضه گفتمان عقلانی انقلاب اسلامی را تعهد خود می‌داند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی به عرصه‌های همکاری حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: جامعه المصطفی بُنیه بین‌المللی حوزه‌های علمیه بوده، فرصت‌های فراوانی پیش روی همکاری آموزشی، پژوهشی و نقش‌آفرینی حوزه‌های علمیه در سطح جهانی وجود دارد.

ارسال نظرات