۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۷۱۷۱۰۷
آشتیانی:

نمایشگاه دستاورد‌های دفاعی ۳۱ مرداد با حضور سران قوا افتتاح می‌شود

نمایشگاه دستاورد‌های دفاعی ۳۱ مرداد با حضور سران قوا افتتاح می‌شود
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دفاعی کشور با حضور رئیس‌جمهور و روسای سایر قوا در ۳۱ مرداد سال جاری خبر داد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، امیرسرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگویی درباره اقدامات وزارت دفاع در ایجاد یک اکوسیستم برای جذب مشارکت بخش خصوصی و توسعه نوآوری در حوزه دفاعی، اظهار داشت: این کار در وزارت دفاع جزو اولویت‌هاست. با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و دستور رئیس‌جمهور نمایشگاهی را اخیرا برگزار کردیم که در آن دستاوردهای سرریز فناوری‌های دفاعی در این حوزه را به نمایش گذاشتیم.

وی افزود: نزدیک شش هزار شرکت در حال حاضر با ما کار می‌کنند که حدود 100 شرکت‌ را شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل می‌دهند. به گونه‌ای کار ساماندهی شده که رقابت با بخش خصوصی نباشد، لذا هر جایی که مجموعه‌‌های کشوری و بخش خصوصی نیاز داشته باشند، ما ورود و کمک می‌کنیم.

آشتیانی یادآور شد: این نمایشگاه که در حوزه های مختلف اخیرا برگزار شد، ثمره همین اقدام بود.

وی در ادامه با اشاره به تدوین گزارش عملکرد یکساله وزارت دفاع، گفت: همه وزارتخانه‌ها گزارش یکساله را در مجموع به دولت خواهند داد و دولت همه گزارش ها را منتشر خواهد کرد. گزارش وزارت دفاع شامل دو بخش عمومی و محرمانه است که تقدیم دولت شده و بخش عمومی آن که قابل انتشار است در قالب یک کتابچه تهیه شده و در اختیار مجلس هم قرار می‌گیرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: نمایشگاهی هم به مناسبت روز صنعت دفاعی 31 مرداد ماه برگزار خواهیم کرد که در این نمایشگاه همه دستاوردهای این حوزه در طول یک سال گذشته را به نمایش خواهیم گذاشت. این نمایشگاه با حضور رئیس‌جمهور و سایر روسای قوا افتتاح خواهد شد.

ارسال نظرات