۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۷۱۷۲۱۹
مسئول فرهنگی مذهبی هیئت دخیل العباس تشریح کرد؛

برنامه های راهپیمایی کاروان نمادین اسرای کربلا در قم

برنامه های راهپیمایی کاروان نمادین اسرای کربلا در قم
فتحی مسئول فرهنگی مذهبی هیئت دخیل العباس در نشست رسانه‌ای برنامه‌های کاروان نمادین اسرای کربلا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، احمد فتحی مسئول فرهنگی مذهبی هیئت دخیل العباس در نشست رسانه ای کاروان نمادین اسرای کربلا که در جنب اداره کل دامپزشکی برگزار شد با اشاره به بیست و یکمین سالگرد برگزاری راهپیمایی کاروان نمادین اسرای کربلا اظهار داشت: امسال حدود ۲۵ بخش از جمله سینه زنی و موزیک در این راهپیمایی خواهیم داشت که در هر بخش تا ۵۰ نفر شرکت دارند که شروع مراسم از خیابان تولید دارو تا حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها ادامه خواهد داشت که این راهپیمایی به صورت خودجوش و بدون کمک های دولتی و یا مشارکت سازمان های فرهنگی شکل گرفته است.

وی در ادامه ابراز کرد: برای بهتر برگزار شدن این مراسم هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور و شورای تامین صورت گرفته است تا انشاالله در مسیر راهپیمایی مشکل خاصی به وجود نیاید.

فتحی خاطر نشان کرد: در این مراسم تعداد ۹۰ اسب و 100 نفر شتر در کاروان شرکت داده خواهند شد که تمامی این تعداد نیز  به صورت کاملاً خودجوش در این کاروان شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به سال تاسیس هیئت دخیل العباس در سال 1380 خاطر نشان کرد: این هیئت در سال ۱۳۸۰ کار خود را با یک پرچم شروع کرد و اکنون بالغ بر 100 پرچم مخالف در آن وجود دارد و بالغ بر 2000 دست لباس تهیه و آماده شده است که از صفر تا صد آن از خود هیئت دخیل العباس است.

فتحی افزود: این کاروان در روز پنج شنبه بیست و هفتم مرداد ماه و در ساعت ۵ بعد از ظهر شروع خواهد شد و تا اذان مغرب و عشاء ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: در این راهپیمایی افرادی از شهرهای مختلفی مثل قم، ساوه، اراک، اصفهان، کاشان، قزوین، زنجان و دیگر شهرهای کشورمان حضور دارند و مهمان های ویژه ای نیز از اقصی نقاط کشور در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد.

ارسال نظرات