۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۷۱۷۲۸۲

دارالفتوای مصر اولین دوره آموزشی علمای کومور را آغاز کرد

دارالفتوای مصر اولین دوره آموزشی علمای کومور را آغاز کرد
دار الفتوای مصر برای گروهی از علمای کومور دوره آموزشی مهارت ها و فنون فتوا و دیجیتالی کردن آن برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، دارالفتوای مصر برای گروهی از علمای کومور دوره آموزشی مهارت ها و فنون فتوا و دیجیتالی کردن آن برگزار کرد.

این برنامه آموزشی دارالفتوا در جهت توسعه و تحول موسسات فتوا در جهان است تا بتوانند به وظایف دینی و ملّی خود در ارائه فتوای صحیحی که بیانگر احکام شرع و تحکیم صلح و امنیت و مبارزه با افراطی گری و تروریسم باشد، عمل کنند.

هدف از این برنامه، آشنایی شرکت کنندگان در دوره با شیوه و رویکرد دار الفتوای مصر در صدور فتوا و ساز و کار ها و شیوه های انجام آن است تا در ارائه فتوا به صورت شفایی، تلفنی و الکترونیکی مهارت کسب کنند.

از سوی دیگر شوقی علام مفتی مصر از حضور علمای دارالفتوای کومور در این دوره آموزشی استقبال کرد و گفت: این دوره یک گفت‌وگوی علمی برای تلاقی افکار بین علمای دارالفتوای مصر و علمای کومور در خصوص صدور فتوا و مهارت های مختلف است.

مفتی مصر گفت: دارالفتوای مصر، فتوا های خود را بر اساس استقرار جوامع صادر می کند و اگر فتوا با استقرار جامعه سازگار نباشد، موجب اختلال می شود.

گفتنی است اتحاد قُمُر یا مجمع‌الجزایر قمر یا کومور، مجمع‌الجزایری است که در جنوب شرقی آفریقا قرار دارد.

"احمد عبدالله سامبی" نیز که تحصیل کرده حوزه علمیه قم و شیعه است، رئیس جمهور سابق مجمع الجزایر کومور بود.

"احمد عبدالله سامبی" در دوران جوانی به مذهب اهل بیت (ع) گروید و شیعه شد و به جمهوری اسلامی ایران سفر کرد و حدود چهار سال در حوزه علمیه امام قائم (عج) وابسته به دفتر آیت الله سید "محمد تقی مدرسی" به تحصیل علوم دینی پرداخت./۹۸۸/

ارسال نظرات