۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۷۱۷۳۱۱

زمین مسکن ملی دست دلالان نیفتد

زمین مسکن ملی دست دلالان نیفتد
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت: تمام بدهی و مطالبه پیمانکاران راهسازی به مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علی اکبر رحیمی در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که مهم ترین اولویت های فرمانداری در حوزه آب، راه، بهداشت و درمان، مسکن، آموزش و پرورش و جوانان  است گفت:در یک سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در زمینه راه‌های شهرستان صورت پذیرفته طوری که بدهی و طلب پیمانکاران راهسازی به مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان در چند ماه گدشته ادامه داد: در سفر رئیس جمهور شش هزار میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی راه‌های اختصاص یافت و هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر هم در سفر معاون رئیس جمهور تخصیص داده شد.

رحیمی با بیان اینکه پیمانکاران هم اکنون در محورهای اصفهان- یزد، عرب آباد- بیرجند، دیهوک-راور، دیهوک- فردوس کار می‌کنند، افزود: آزاد سازی محور طبس- جوخواه باقی مانده و پول آماده است تا پیمانکار شروع به کار کند و اگر آزاد سازی به طور کامل انجام شود به سرعت کار انجام خواهد شد و در حوزه راه های عشایری نیز ۴۰۰ کیلومتر تسطیح داشتیم

بالاترین مقام اجرایی در طبس با تاکید به پایان دادن به طرح‌های نیمه تمام گفت: پروژه‌های نیمه تمامی وجود دارند که دارد خراب می‌شود و از آن استفاده نکردیم برای مثال هشت کیلومتر باند دوم عشق آباد-بردسکن، هنوز تمام نشده همان لایه هایی که کار شده در آن علف سبز شده است.

ضرورت انتقال آب

رحیمی یکی از مهم ترین محورهای کاری فرمانداری را تأمین آب برای طبس عنوان کرد و گفت: در طبس سد وجود دارد و نباید میزان آب سد را در معاملات خود بیاوریم بلکه باید بدون سد و ذخیره آب سد میزان آب مورد نیاز طبس را تأمین کنیم.

وی به باران‌های اخیر در شهرستان طبس اشاره کرد و افزود: میزان بارندگی و ذخیره آن در سد زیاد نیست و اگر قرار بود ذخایر آبی در پایان مرداد به اتمام برسد با این بارندگی آخر مهر ماه تمام می‌شود.

به گفته فرماندار طبس، احداث چاه در رضوان شهر، کار بر روی احداث چاه ژرف از هزار و ۸۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر برای دسترسی به آب صنعتی و انتقال آب از خلیج فارس که احتمالاً در هفته دولت آغاز شود، از جمله اقدامات برای تأمین آب مورد نیاز طبس است.

رحیمی  از لوله کشی در دهستان منتظریه خبر داد و افزود: در این زمینه ۳۳ میلیارد تومان هزینه انتقال آب صورت گرفته و در دهستان کویر هم ۳۳ کیلومتربا ۴۰ میلیارد تومان هزینه انتقال آب صورت پذیرفته است .

او با اشاره به فرسودگی ۴۰ درصد شبکه انتقال آب در طبس افزود :امسال تخصیص خوبی برای اصلاح شبکه‌های آبرسانی نیز در نظر گرفته شده است.

رحیمی ادامه داد: در مسکن ملی طی شش ماه گذشته ۱۱ کیلومتر انتقال آب صورت گرفته که شش کیلومتر باقی مانده که تأمین لوله در حال انجام است.

ضرورت ام آر آی

فرماندار ویژه طبس و معاون استاندار از کمبودهای حوزه بهداشت در شهرستان طبس گلایه کرد و افزود: با کمبود نیروی پزشک و متخصص مواجه هستیم و تا آبان ماه که زمان تخصیص پزشک به شهرستان‌ها است، مشکل داریم.

رحیمی با بیان اینکه کمبود سونوگراف زن از چند ماه گذشته در طبس وجود دارد که به دنبال رفع دغدغه مردم هستیم، گفت: در صورتی که امکانات وجود داشته باشد، تمام نیاز درمانی مردم رفع می‌شود.

وی با اشاره به تخصیص دستگاه ام آر آی به طبس، ادامه داد: سه شهرستان در خراسان جنوبی درخواست دستگاه ام آر آی داده‌اند که طبس با توجه به مسافت طولانی با مراکز استان‌های همجوار نیاز مبرم به این دستگاه دارد.

وی بیان کرد: از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خواستاریم اولویت‌ها را بسنجد و برای تخصیص دستگاه ام آر آی پیگیری کند.

رحیمی اظهار کرد: آماده سازی و زیرسازی محل نصب دستگاه ام آر آی صورت گرفته و خیران پای کار آماده‌اند تا بهانه‌ای برای نبود نصب دستگاه نباشد.

زمین مسکن ملی دست دلالان نیفتد

فرماندار ویژه با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در طبس، گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان ۳۵۰ هکتار زمین در اختیار طبس قرار داد که این میزان مورد نیاز ۲۰ تا ۳۰ ساله طبس نبود.

رحیمی با اشاره به اینکه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان آمده است، افزود: پنج میلیارد تومان برای آماده سازی برق رسانی طرح نهضت ملی مسکن و ۵۰ هکتاری و ۷۹ هکتاری هزینه شده است.

وی با بیان اینکه زمین‌هایی که در مسکن ملی توسط دولت در اختیار مردم داده شده است به ارزش ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیون تومان در بازار آزاد است، ادامه داد: دولت زمین و وام را در اختیار مردم قرار داده اما هشدار می‌دهیم تا این زمین‌ها دست بورس سازی و دست دلالان نیفتد و افرادی که این کار را انجام می‌دهند در آینده دچار مشکل می‌شوند.

رحیمی اظهار کرد: تا آخر امسال در طبس ۳۰۰ خانه ساخته می‌شود و خانه‌ها از مستأجر خالی شده و شاید کمی از اجاره خانه‌ها کاسته شود.

وی با بیان اینکه طی هشت ماه گذشته عملیات گازرسانی به ۵۰ هکتاری به اتمام رسیده و آماده علمک گذاری است، گفت: شورای مسکن ماهی یک بار در استان تشکیل می‌شود و طبس در این زمینه در استان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: دو هزار و ۱۸۹ متقاضی در ۵ پروژه مسکن طبس ثبت نام کرده‌اند که در ۵۰ هکتاری با ۵۷۶ پروانه اخذ شده ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی،در ۷۹ هکتاری هزار و ۴۳۸ واحد یک هزار و ۸۶ واحد پروانه ، دیهوک با ۱۱۱ واحد و هشتاد پروانه اخذ شده ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی و عشق آباد با هشت واحد ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به این که میانگین پیشرفت مسکن ملی در طبس ۳۵ درصد است افزود :
برای ۴ هزار و ۶۳۴ نفر در ۳۵۰ هکتاری زمین واگذار خواهد شد .

به گفته وی در مسکن ملی پیشرفت خوبی داریم علاوه بر اولی در استان در کشور هم طبس اول است.

به گفته وی در حوزه آبخیزداری هم اعتبارات خوبی گذاشته شده است ۱۳۹ میلیون هکتار آماده ابخیز داری است و یکی از سیاست های دولت است در پیکوه و اسفندیار قرار است مطالعات انجام شود وبرای آن اعتبار در نظر گرفته شود.

رفع مشکلات دامداران 

وی در مورد مشکل فروش دام توسط دامداران و عشایر، گفت: خرید تضمینی دام باید بر اساس مجوز کشوری صورت گیرد اما کشتارگاه درجه چهار و بازار دام طبس در حال ساخت است

رحیمی ادامه داد: کلنگ زنی کشتارگاه و بازار دام در هفته دولت انجام می‌شود که در این راستا سردخانه هم توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.

وی ادامه داد: با رایزنی‌های انجام شده با ستاد فرمان اجرایی امام، کارخانه خوراک دام احداث می‌شود تا چرخه گوشت از تولید تا مصرف در شهرستان صورت گیرد.

این گزارش حاکی است فرماندار ویژه طبس در این جلسه به خبرنگاران در مورد دستمزد متغییر کارگران ساختمانی و نیروی فنی، افزایش اجاره بها، ساماندهی سگ‌های ولگرد، آب‌نماهای جاده‌ای و مشکلات فرهنگی و هنری هم پاسخ داد.

انتهای پیام/4905

ارسال نظرات