۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۷۱۷۳۵۹

رژیم آل خلیفه یکی از سرکوب‌گرترین رژیم‌ها در منطقه

رژیم آل خلیفه یکی از سرکوب‌گرترین رژیم‌ها در منطقه
سازمان خانه آزادی رژیم آل خلیفه را یکی از سرکوب‌گرترین رژیم‌ها در منطقه توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بر اساس تجزیه و تحلیل سازمان مطالعات «خانه آزادی»رژیم آل خلیفه یکی از سرکوب‌گرترین رژیم‌ها در  منطقه است.

سازمان خانه آزادی بار دیگر بحرین را در زمره کشورهای «غیرآزاد» قرار داد.

خانه آزادی یک سازمان تحقیقاتی غیر رسمی مستقر در ایالات متحده است که به دموکراسی، آزادی‌های سیاسی و حقوق بشر توجه دارد.

بر اساس گزارش سازمان مذکور، رژیم آل خلیفه یکی از سرکوب‌گرترین رژیم‌ها در منطقه است که به طور سیستماتیک بسیاری از  حقوق  افراد را نقض می‌کند. این رژیم همچنین به سرکوب  شیعیان ادامه می‌دهد.

سازمان خانه آزادی تاکید کرد که بحرین کارنامه سیاهی در زمینه  حقوق بشری، آزادی‌های عقیده بیان و سیاسی دارد.

 این سازمان  همچنین بر عدم وجود آزادی  بیان برای رسانه‌ها و خبرنگاران تاکید کرد. خبرنگاران  با محدودیت‌های زیادی رو به رو هستند به گونه‌ای که مقامات بحرینی از تمدید اعتبارنامه بسیاری از خبرنگاران  بحرینی که برای رسانه‌های خارجی کار می‌کنند ،خودداری کرده‌اند و این در حالی است که برخی از آن‌ها در زندان به سر می‌برند.

سازمان خانه آزادی تاکید کرد که سرویس‌های امنیتی بحرین از ابزارهای جاسوسی برای کنترل بسیاری از فعالان و منتقدان آل خلیفه استفاده می‌کنند.

بررسی های موسسه سیتیزن لب در دانشگاه تورنتو در سال 2021 نشان داد که رژیم آل خلیفه با استفاده از جاسوس افزار پگاسوس شرکت صهیونیستی ان اس او گروپ، گوشی های تلفن همراه نه نفر از فعالان بحرینی را هک کرده است.

 در ادامه این گزارش آمده است: اغلب روحانیون و افراد شیعه اغلب با آزار و اذیت و محاکه و زندان مواجه شدند و تخمین زده می‌شود که چهل و پنج مکان مذهبی شیعیان در سال 2011  توسط رژیم آل خلیفه تخریب شده است.

این سازمان حقوق بشری به فقدان عدالت و عدم استقلال قوه قضاییه در بحرین اشاره کرد و گفت: دادگاه‌ها تحت نظارت مستقیم حاکمان بحرین فعالیت دارند.

در زمان حاضر کلیه مناصب دولتی در اختیار رژیم آل‌خلیفه است و مردم معمولی هیچ نقشی در امور حکومتی ندارند، به‌دلیل این انحصار مسئولیت‌ها در خانواده آل‌خلیفه ضمن اینکه فساد در سطح دولتی بسیار گسترده است، مردم بحرین از مؤلفه‌های مختلف از تبعیض و فقر در رنج هستند، ضمن اینکه فاصله گرفتن حکومت از شریعت اسلامی و تلاش آن برای تغییر بافت جمعیتی بحرین از طریق اعطای تابعیت به عرب‌های سنی دیگر کشورها نیز موجب ناخرسندی شدید مردم شده است.

مقامات آل خلیفه 173 نفر را در سال 2021 میلادی به دلیل مشارکت در فعالیت‌های دموکراسی خواهانه بازداشت کردند. بیشتر بازداشتی‌ها پس از احضار افراد مورد نظر برای بازجویی انجام شد.

دولت بحرین، متحد نزدیک ایالات متحده، مرتباً توسط سازمان‌های غیردولتی و نهادهای بین‌المللی به سرکوب مدافعان حقوق بشر در خاک خود متهم می‌شود، به‌ویژه پس از قیام مردمی که در سال 2011 صورت گرفت.

بحرین از سال 2011 درگیر موج بیداری اسلامی است. مردم این کشور برای مقابله با اقدامات مستبدانه و وابسته آل خلیفه دست به اعتراض زدند اما نتیجه این روند دستگیری، زندان، شکنجه و اعدام برای آزادی خواهانی بود که همچنان در صحنه نبرد حضور دارند. رژیم آل خلیفه همچنین صدها نفر را سلب تابعیت کرده است.

مقامات بحرین از سال 2011 نه‌تنها انجمن‌های سیاسی و رهبران مذهبی شیعه، بلکه فعالان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و کاربران اینترنت را هدف قرار داده‌اند و محاکمه‌های گروهی را افزایش دادند و احزاب سیاسی را برچیدند و اقدامات و دستگیری‌های گسترده‌ای علیه شهروندان بحرینی به‌ویژه شیعیان انجام داده‌اند.

هزار زندانی در زندان‌های آل خلیفه قربانی شکنجه هستند و شکنجه در بحرین یک سیاست سازماندهی شده برای گرفتن اعتراف است.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات