۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۷۱۷۴۳۸
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

نظام سلطه و صهیونیستها را بیشتر از هر زمان دیگری به سقوط و انزوا کشانده ایم

نظام سلطه و صهیونیستها را بیشتر از هر زمان دیگری به سقوط و انزوا کشانده ایم
امیر آشتیانی با اشاره به دستاوردهای وزارت دفاع گفت: پاسخگویی به نیازهای داخل و اقتدارآفرینی حاصل باور، اراده و عمل جهادی در وزارت دفاع است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت روز صنعت دفاعی، گفت: مؤلفه‌های دفاع و امنیت مردم پایه و خوداتکا در ساخت قدرت ملی از یک سو و ویژگی‌های خاص دینی، انقلابی، ولایی و قابلیت‌های جمهوری اسلامی ایران از سوی دیگر، موقعیت ممتاز و متمایزی را برای وزارت دفاع به عنوان بخشی از دولت و یکی از نهادهای دفاعی در تابعیت فرمانده معظم کل قوا ایجاد کرده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه وزارت دفاع بر مبنای دکترین دفاعی بازدارندگی با راهبرد مقاومت فعال، نیروهای مسلح کشور را پشتیبانی می‌کند، ابراز کرد: بر دوست و دشمن پوشیده نیست که تأثیر و کیفیت این پشتیبانی عملاً با موقعیت و توان نیروهای مسلح در سطح منطقه و ارتباط مستقیم و آثار و نتایج آن در میدان و کسب موقعیت و موفقیت‌های راهبردی برای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را رقم می‌زند.

امیر آشتیانی با بیان اینکه وزارت دفاع بر مبنای تبعیت ولایی در قبال فرامین و تدابیر فرمانده معظم کل قوا و در چارچوب قانون اساسی و به عنوان نهاد پشتیبان از دفاع و امنیت ملت بزرگ ایران اسلامی، متعهد و پاسخگو است، اظهار داشت: فرزندان شما در وزارت دفاع با خداباوری و خودباوری و اتکا به اصول و ارزش‌های دینی و انقلابی طرح جدیدی را در ایجاد بازدارندگی و نمایش قدرت و اقتدار دفاعی به کار گرفته اند و دشمن را با ناامیدی مواجه ساخته و در تمامی صحنه‌ها ناکارآمد و زمین گیر کرده‌اند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تشریح این نکته که در مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان با الگوی مقاومت پایدار و بالندگی در شرایط سخت به نماد مبارزه با استکبار در همه عرصه‌ها مبدل شده‌ و معادله قدرت در منطقه را به نفع خودمان تغییر دادیم، تصریح کرد: نظام سلطه و نظام منحوس صهیونیستی را از هر زمان دیگری بیشتر در ورطه سقوط، تزلزل و انزوا کشاندیم.

وی افزود: امروز حیرت و نگرانی دشمنان جمهوری اسلامی ایران از پیشرفت‌های شگرف ایران در حوزه‌های مختلف صنعتی و توانمندی‌های دفاعی کاملاً مشهود است، امروز تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده ایم به گونه ای که شرایط را برای فناوری های جدید و قطع کامل وابستگی به خارج مهیا شده است.

امیر آشتیانی با اشاره به نقش ایران در منطقه اذعان کرد: در صحنه‌های بین المللی و منطقه‌ای فعالانه ظاهر شدیم و نقش مؤثری در تنظیم روابط، پیمان‌ها و تصمیم گیری های راهبردی در سطوح مختلف منطقه‌ای و جهانی و ترسیم آینده داریم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت، اقتدار و عزت در بین کشورها و اذهان آزادی خواهان جهان قرار دارد و همه این موارد در سایه ایمان به خداوند متعال، تبعیت محض از مقام معظم رهبری و اخلاص دولت مردمی و انقلابی محقق شده است و قطعاً مردم آگاه ما از این دستاوردهای عظیم با انگیزه و اراده راسخ صیانت خواهند کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اقدامات وزارت دفاع در یک سال گذشته اظهار داشت: تولید و تأمین تسلیحات، تجهیزات و محصولات دفاعی برای نیروهای مسلح به میزان ۱۲۵ درصد برنامه مصوب سالانه این حوزه دفاعی و پشتیبانی از کشور بوده است.

امیرآشتیانی با اشاره به افزایش تولید موشک‌های بالستیک سوخت مایع و جامد، افزایش تولید موشک‌های پدافندی، افزایش ۷۰ درصدی تولید شناورهای تندرو تصریح کرد: افزایش صددرصدی تولید انواع تسلیحات دریایی اعم از انواع اژدر، موشک، سامانه‌های موشکی ساحلی، مین رونده و تجهیزات جانبی، ارتقای قابلیت و اشراف اطلاعات الکترونیک، بهره برداری از هواپیمای ترابری سبک سیمرغ برای اولین بار در کشور، همکاری با حدود ۳۵۰۰ شرکت در بخش خصوصی با حجم همکاری حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان که از میان این شرکت‌ها ۷۷۵ شرکت دانش بنیان هستند و حجم همکاری با آنها ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

وی در پایان با اشاره بر اینکه امروز شاهد دستاوردهای وزارت دفاع با باور اراده و عمل جهادی هستیم، خاطرنشان کرد: پاسخگویی به نیازهای داخل، کاهش وابستگی، فرصت سازی و اعتماد به بخش خصوصی، توسعه دانش بومی، زمینه‌سازی برای اشتغال و اقتدارآفرینی حاصل باور و اراده در وزارت دفاع است.

ارسال نظرات