۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۷۱۷۴۴۵
دبیر کل مجمع علمای شیعه پاکستان:

مرحوم انصاریان خادم قرآن و محافظ میراث گران سنگ جهان اسلام بود

مرحوم انصاریان خادم قرآن و محافظ میراث گران سنگ جهان اسلام بود
حجت‌الاسلام والمسلمین میثمی با صدور پیامی درگذشت محمد تقی انصاریان مدیر انتشارت بین المللی انصاریان را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین شبیر حسن میثمی دبیر کل مجمع علمای شیعه پاکستان در پیامی درگذشت محمد تقی انصاریان مدیر انتشارت بین المللی انصاریان را به خانواده ایشان تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام

درگذشت حاج محمد تقی انصاریان خادم قرآن، ناشر کتب اسلامی، متون مذهبی و فرهنگی را به خانواده محترم، بستگان و ارادتمندان آن مرحوم تسلیت عرض می نماییم.

مرحوم محمد تقی انصاریان مدیر انتشارت بین المللی انصاریان بود و نزدیک به ۵۰ سال خدمات بزرگی در عرصه کتاب‌های اسلامی و شیعی داشت، همچنین در مدت حیات خود توانست قرآن مجید را به ۱۷ زبان مختلف ترجمه، چاپ و منتشر کند، او بیش از ۱۲۰۰ عنوان کتاب به زبان‌های مختلف دنیا چاپ و منتشر کرد. کتب این انتشارات در تمام کتابخانه ها و مراکز شیعه در جهان، موجود است.

از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و برای خانواده محترمش صبر و اجر را خواستاریم.

یاد آوری می شود که محمد تقی انصاریان از پیشکسوتان حوزه نشر و مدیر انتشارات انصاریان، بزرگترین مجموعه انتشاراتی کتب شیعه به زبان‌های خارجی، شب ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ پس از عمری مجاهدت دینی و علمی دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود شتافت.

مرحوم محمدتقی انصاریان در دهه ۸۰ به عنوان خادم برجسته قرآن کریم و ناشر برتر کشور معرفی و از ایشان تجلیل به عمل آمد.

او بیش از نیم قرن در عرصه نشر، ترجمه و گسترش کتاب‌های ارزشمند شیعه فعالیت داشته و بیش از ۱۲۰۰ عنوان کتاب به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، اردو، فرانسه، ترکی استانبولی، ترکی آذری، روسی، اسپانیولی، چینی، ژاپنی و آفریقایی چاپ و منتشر کرده است که بسیاری از آنان در کتابخانه های جهان اسلام مورد استفاده شیعیان قرار گرفته است.

این فعال فرهنگی طی چند سال گذشته، کتب ارزشمندی در خصوص زندگی علمای بزرگ شیعه جمع آوری و منتشر کرده بود./988/

مرحوم انصاریان خادم قرآن و محافظ میراث گران سنگ جهان اسلام بود

ارسال نظرات