۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۷۱۷۴۴۶
استاد حوزه علمیه امام العصر پاکستان:

مرحوم انصاریان خادم مکتب اهل بیت بود

مرحوم انصاریان خادم مکتب اهل بیت بود
حجت الاسلام والمسلمین حیدری با صدور پیامی درگذشت محمد تقی انصاریان را به خانواده گرامیشان تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کرم علی حیدری مشھدی استاد حوزه علمیه امام العصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و از علمای سرشناس پاکستان با صدور پیامی درگذشت محمد تقی انصاریان را به خانواده گرامیشان تسلیت گفت و با آنان ابراز ھمدری کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون رضا بقضائه و تسلیما لأمره

با شنیدن خبر درگذشت ناگهانی خادم مکتب اهل بیت علیهم السلام جناب آقای محمد تقی انصاریان بسیار متاثر شدم.

جناب آقای انصاریان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کتاب های زیادی را به زبان های مختلف زنده جھان در راه تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام چاپ و منتشر کرد و آنرا به گوشه و کنار جهان رساند، یقینا تلاش ھای این مرد بزرگ بعنوان میراثی گران بھا و صدقه جاریه تا روز قیامت ماندگار خواھد بود.

اینجانب این مصیبت غم انگیز را به مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای، خانواده گرامیشان، مردم جمھوری اسلامی ایران، جھان اسلام بویژه شیعیان جھان و اصحاب علم و ادب تسلیت عرض می نمایم.

در آخر در محضر خداوند متعال دعا می کنم که گناھان آن مرحوم را ببخشد و شفاعت محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله را نصیبشان بگرداند.

یاد آوری می شود که محمد تقی انصاریان از پیشکسوتان حوزه نشر و مدیر انتشارات انصاریان، بزرگترین مجموعه انتشاراتی کتب شیعه به زبان‌های خارجی، شب ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ پس از عمری مجاهدت دینی و علمی دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود شتافت.

مرحوم محمدتقی انصاریان در دهه ۸۰ به عنوان خادم برجسته قرآن کریم و ناشر برتر کشور معرفی و از ایشان تجلیل به عمل آمد.

او بیش از نیم قرن در عرصه نشر، ترجمه و گسترش کتاب‌های ارزشمند شیعه فعالیت داشته و بیش از ۱۲۰۰ عنوان کتاب به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، اردو، فرانسه، ترکی استانبولی، ترکی آذری، روسی، اسپانیولی، چینی، ژاپنی و آفریقایی چاپ و منتشر کرده است که بسیاری از آنان در کتابخانه های جهان اسلام مورد استفاده شیعیان قرار گرفته است.

این فعال فرهنگی طی چند سال گذشته، کتب ارزشمندی در خصوص زندگی علمای بزرگ شیعه جمع آوری و منتشر کرده بود./988/

مرحوم انصاریان خادم مکتب اهل بیت بود

ارسال نظرات